شناسهٔ خبر: 44172 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران:

لزوم استفاده از سازه‌های بتنی به‌عنوان گزینه برتر در بناهای شهری

علیرضا خالو رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران تصریح کرد: به هر حال سازه‌های بتنی، سازه‌های ماندگار، پا برجا، با دوام و مقاوم در برابر آتش‌سوزی هستند که ضروری است تا در کشورمان به عنوان گزینه برتر در بناهای شهری مورد استفاده قرار گیرند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا خالو رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بناهای شهری از جمله بناهایی به شمار می‌ایند که همواره در منظر شهروندان بوده و به عنوان شناسنامه و نماینده شهر معرفی می‌شوند. تغییرات ظاهری در این بناها بطور آنی ملاحظه گردیده و در عین حال ضروری است تا در زمان‌های نسبتا طولانی وضعیت خود از لحاشظ مقاومت در برابر بارهای متعارف و غیر متعارف، شامل سازه و نیز بخش‌های نما حفظ نمایند.

وی افزود: بدیهی است سازهاهی فوق‌الذکر باید در برابر بارهای ثقلی، بارهای جانبی باد و زلزله مقاوم بوده و از دوام بالالیی برخوردار باشد،همچنین توان باربری آنها در آتش‌سوزی‌های نسبتا طولانی مدت به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. 

خالو در ادامه بیان داشت: ملاحظه می گردد، سازه‌های بتنی کلیه شرایط لازم را دارا بوده و با توجه به دوام آن و نیاز محدود به نگهداری، از نظر اقتصادی نسبت به سازه‌های فولادی مقرون به صرفه  هستند. آتش‌سوزی‌های اخیر در شهرهای بزرگ و شلوغ و با امکان حرکتی کند نظیر تهران، مشهد و ... موید این است که امداد رسانی موثر به سازه‌های بتنی امکان پذیرتر از سایر سازه‌ها است. 

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران تصریح کرد: به هر حال سازه‌های بتنی، سازه‌های ماندگار، پا برجا، با دوام و مقاوم در برابر آتش‌سوزی هستند که ضروری است تا در کشورمان به عنوان گزینه برتر در بناهای شهری مورد استفاده قرار گیرند. 

وی یادآور شد: امید است همایش امسال با موضوع ضرورت ساخت سازه‌های بتنی در بناهای شهری بتواند توجه دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز شهری را در به‌کارگیری بتن در بناهای متعارف و نیز بناهای خاص  به خود جلب نماید. 

خالو تاکید داشت: با وجود امکان زلزله و آتش سوزی در عمده شهرهای بزرگ کشور به این مهم توجه خاص به عمل آید.

نظر شما