شناسهٔ خبر: 44213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجت اله غلامی خبر داد:

جزئیات برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر استان اصفهان/ انعقاد قرارداد به ارزش ۱۶۹۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان/ طرح تفصیلی ۹۸ شهر استان ابلاغ شد

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه با اعطای مجوزهای غیرقانونی تخریب زیادی در کارخانه بافت ناز اصفهان انجام شده است به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: همه سطح ساختمان‌های بافت ناز اصفهان که بخشی از معماری صنعتی این استان به حساب می‌آمد متاسفانه تخریب و بخشی‌هایی نیز خاک برداری شده و این پروژه به دلیل اینکه مراحل قانونی خود را طی نکرده بود در حال حاضر متوقف شده است.

حجت اله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: شهرداری اصفهان بدون توجه به مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای بافت ناز پروانه صادر کرده بود که با طی مراحل قانونی از طریق دستگاه قضایی کار ساخت و ساز را در بافت ناز متوقف شد.

غلامی افزود: در حال حاضر طرح معماری ساخت و ساز در داخل بافت ناز اصفهان در مسیر قانونی قرار گرفته و برای طرح و ‌تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ هستیم. و بعداز تصویب طرح را اجرا خواهیم کرد .

وی درباره طرح نهایی بافت ناز گفت: با تخریب‌های گسترده‌ای که در بافت ناز صورت گرفته، ساخت و سازهای به گونه‌ای طراحی و معماری خواهد شد که اثری از معماری گذشته بافت ناز را تداعی کند و کاربری که کمترین بار ترافیکی را متوجه محور چهارباغ  اصفهان کند طراحی و تعریف خواهد شد.

با شهردار منتخب شورا شهر اسفهان، همکاری خوبی و تنگاتنگی را آغاز کرده‌ایم

غلامی با اشاره به اینکه چندین جلسه با شهردار منتخب شورای شهر اصفهان داشته است گفت: شهردار جدید به زودی معارفه خواهد شد ولی تا کنون چند جلسات مشترک برگزار شده و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در باب برنامه‌های این اداره کل مطرح شده است و ارتباط خوب و تنگاتنگی را تا کنون شاهد بودیم که طرح‌های و نقطه نظرات در خصوص بازنگری در طرح تفصیلی شهر اصفهان پذیرفته شده است و برخی موارد نیز در حال بررسی است.

جشن اختتامیه و پایان کار مسکن مهر در استان اصفهان تا پایان مهر ۹۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام خبر اینکه جشن اختتامیه و پایان کار مسکن مهر در استان اصفهان تا پایان مهرماه ۹۶ در استان اصفهان برگزار خواهد شد تصریح کرد: در بیش از ۵۰ شهر استان اصفهان مسکن مهر ساخته شده و در اکثر شهرها ساخت و ساز مسکن مهر به اتمام رسیده و تحویل شهرداری‌ها شده است و برای محوطه‌سازی و آماده سازی و فضای سبز تمام هزینه‌ها به شهرداری شهرها پرداخت شده است.

غلامی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۲۱۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که شامل ۱۶۰ هزار واحد شهری و ۵۰ هزار واحد روستایی است، افزود: ۱۴۵ هزار واحد تا کنون در سطح استان افتتاح داشته‌ایم که ۱۰ هزار واحد آن فاقد متقاضی و ۵ هزار ۶۵۰ واحد نیز واگذار نشده و باقی مانده است که در هفته آینده ۴ هزار و ۶۵۰ واحد را در شهرهای بهارستان مجلسی، شهر رضا، لایج و فولاد شهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یک هزار۸۰۰ واحد در شهرجدید فولاد شهر و ۲۰۰ واحد در شهر رضا باقی می‌ماند که پیگیر هستیم این یک هزار واحد مسکونی تا پایان مهر امسال افتتاح شده و جشن اختتامیه مسکن مهر را تا پایان مهرماه داشته باشیم.

۹۸ شهر استان اصفهان صاحب طرح جامع و تفصیلی شده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام اینکه طرح جامع و تفصیلی ۹۸ شهر استان ابلاغ شده است؛ اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۱۰۷ شهر وجود دارد که طرح تفصیلی شهرهای باقی مانده در شورايعالی بزودی تصویب خواهد شد و با تصویب این چند شهر می‌توان گفت تمام شهرهای اصفهان دارای طرح جامع و یا طرح تفصیلی هستند.

انعقاد قرارداد یک هزار و ۶۹۰ میلیارد تومانی برای توسعه و احداث آزاد راه‌های استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را میان شهرهای کشور دارد گفت:  جابجایی این حجم بار و مسافر در کل راه‌های استان می‌تواند تبعات سویی برای کل استان و همچنین شبکه راه‌های استان اصفهان داشته باشد.

غلامی اضافه کرد: بنابراین بدنبال توسعه شبکه آزاد راهی در استان اصفهان هستیم که بتوانیم مسیرهای شمال- جنوب و شرق-غرب را در این استان توسعه داده و فعال کنیم.

وی افزود: در این راستا طی ۳ سال گذشته کریدور شمال و جنوب را فعال کرده و امسال نیز در بحث آزاد راه‌ها قراردادهای جدیدی منعقد کرده و قرارداد‌های سال ‌های گذشته را نیز یکی یکی به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: قرارداد آزاد راه شرق اصفهان را در سه قطعه منعقد شده  و قطعه اول و دوم توسط صندوق بازنشستگی کشوری به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان و قطعه سوم با سازمان همیاری‌های شهرداری به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان احداث  و این هفته عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

غلامی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ کیلومتر آزاد راه غرب استان به هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز طی این هفته افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ادامه عملیات آزاد راه غرب با هزینه‌ای معادل ۲۵۰ میلیارد تومان شامل ۲۵ کیلومتر اجرایی خواهد شد که با افتتاح این پروژه عبور و مرور از جاده‌های شمال و جنوب به شرق و غرب استان منتقل خواهد شد که با احداث این مسیر به نوعی ترافیک عبوری از استان و ترافیک شهری اصفهان و اکثر بزرگراه‌ها که به نوعی شریان شهری هستند اشباع شده بود و عامل اصلی در افزایش زمان سفرهای درون شهری بود را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه آزاد راه شرق استان اصفهان در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۵ کیلومتر از این آزادراه در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد و قطع دوم نیز با طول ۳۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه اینکه عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه غرب استان هفته آینده آغاز خواهد شد تصریح کرد: مدت زمان تکمیل این آزاد راه ۲ سال است و با احداث این آزاد راه شبکه آزاد راهی غرب و شرق در جنوب به هم متصل خواهد شود و به ابتدای آزاد راه اصفهان- شیراز وصل می‌شود.

وی افزود: عملیات احداث آزاد راه شیراز – اصفهان شروع شده و هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۱۲۰ کیلومتر دیگر آن با فراخوانی که انجام شده، گروه انصار و شرکت نفت به عنوان سرمایه گذار انتخاب که به  طور مشترک آزاد راه را احداث خواهند کرد.

غلامی افزود: این پروژه بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان طی دو ماه آینده عملیات اجرایی خواهد شد که در حال حاضر قراداد سرمایه‌گذار تنظیم شده و مجوز هیات دولت را درخواست کرده‌ایم و طی هفته آینده این مجوز صادر و بلافاصه عملیات اجرای آغاز خواهد شد که در نهایت  این پروژه نیز از اصفهان به« ایزد خواست »و نهایتا به آزاد راه اصفهان – شیراز وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاشی که در راه و شهرسازی استان اصفهان طی دو سال گذشته انجام شده است یک هزار و ۶۹۰ میلیاردتومان قرار داد مشارکت برای احداث آزاد راه‌های استان منعقد شده تصریح کرد: انعقاد این قراردادها ضمن کاهش بار مالی برای دولت در راستای اقتصاد مقاومی قدم برداشته شده است که با استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث آزاد راهها و همچنین نگهداری آزاد راه‌ها بار مالی دولت کاهش یافته است.

غلامی در پایان‌ سخنان خود به توقف عملیات احداث مسیر قطار سیریع‌السیر اصفهان- تهران اشاره کرد و گفت: با تغییر مدیریت احداث این مسیر از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن شاهد توقف موقتی عملیات ساخت بودیم ولی با اطلاعی که دارم شرکت راه‌آهن در حال برنامه‌ریزی برای شروع مجدد عملیات احداث این مسیر است.

نظر شما