شناسهٔ خبر: 44236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

مختومه شدن بیش از ۴ هزار پرونده حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی تا پایان شهریور

 محمد رضا اخوان عبداللهيان ۴ هزار و ۲۶ پرونده حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی طی چند سال اخیر تا پایان شهریورماه امسال مختومه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبدالهیان با بیان این مطلب افزود: هم‌چنین ۳ هزار و ۹۱ پرونده حقوقی راه و شهرسازی در جریان است و پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که بیشترین پرونده حقوقی در جریان با ۲ هزار و ۱۲۸ پرونده مربوط به شهرستان مشهد است، اظهار کرد: هم‌چنین آمار بیشترین پرونده جاری نیز با ۳ هزار و ۱۵۵ پرونده مربوط به شهرستان مشهد است.

وی درباره پرونده‌های حقوقی مختومه دیگر شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: هم‌چنین در شهرستان‌های سبزوار با ۵۲۰، نیشابور ۷۰، کاشمر ۹۵، گناباد ۶۰، تربت‌حیدریه ۹، بردسکن ۱۳، تایباد ۱۱، فریمان ۸، بجستان ۷، مه ولات ۵، تربت‌جام ۵، باخرز ۲، قوچان ۱۰، جغتای ۱۸، فیروزه یک، خواف نیز یک پرونده مختومه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی درباره پرونده‌های حقوقی در جریان این اداره کل اظهار کرد: در شهرستان‌های سبزوار با ۵۷۰، نیشابور ۱۶۰، کاشمر ۶۰، گناباد ۱۵، تربت‌حیدریه ۴۵، بردسکن ۱۰، تایباد ۴۵، فریمان ۱۰، بجستان ۳، مه ولات ۲، تربت‌جام ۸، باخرز ۳، قوچان ۸، فیروزه ۶، خواف ۳،‌ رشتخوار ۲، چناران ۳، درگز یک پرونده در جریان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵۴ پرونده با موضوع رفع تصرف اراضی ملی در جریان است.

هم‌چنین محمدرضا باغستانی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان به اجرای ۱۷ رأی رفع تصرف اراضی ملی طی ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: با اجرای این آراء یک میلیون و ۱۲ مترمربع  از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی یادآور شد:  آشنایی مردم با مسائل حقوقی و افزایش نظارت‌های راه و شهرسازی بر اراضی ملی و املاک دولتی از عوامل کاهش پرونده‌های حقوقی و مختومه شدن این پرونده‌ها بوده است.

نظر شما