شناسهٔ خبر: 44278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

افزایش سهم ریل در جابجایی کالا و مسافر در استان قزوین

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه هماهنگی شورای حمل و نقل استان با تأکید بر لزوم یکپارچه کردن سیستم‌های مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری گفت: آنچه به عنوان شبکه حمل و نقلی مدنظر راه و شهرسازی است، جابجایی مسافرین از درِ خانه تا محل مقصد مورد نظر است که در این بین می‌توان از ظرفیت‌های مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و سایر بسترها بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد، عنوان کرد: اگر بتوانیم حمل و نقل یکپارچه را در استان ساماندهی و عملیاتی کنیم زمینه افزایش بهره‌وری در کار فراهم می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس و توجه به کیفیت در ساخت و سازها، می‌تواند ما را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کند.

خسارت سوانح رانندگی بیشتر از اعتبارات عمرانی کشور است

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان قزوین اظهار کرد: برای کاهش سوانح جاده‌ای باید در کنار ایمن‌سازی جاده‌ها، استانداردسازی خودرو و آموزش رانندگان برای فرهنگ‌سازی هم برنامه‌ریزی مستمری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح جاده‌ای خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و با احتساب هر نفر ۵ میلیارد تومان سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود که بالاتر از اعتبارات عمرانی کشور است.

حق لطفی افزود: از محل هزینه‌های وارد شده در اثر سوانح جاده‌ای می‌توانیم به‌راحتی کشور را اداره کنیم و پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم لذا همه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری ما باید برای کاهش این سوانح در کشور و استان باشد.

افزایش سهم ۱۰ درصدی شبکه ریلی به ۴۰ درصد

حق لطفی بیان کرد: با توجه به مزیت‌های استفاده از شبکه ریلی باید میزان استفاده از این شبکه را از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم تا به روان‌سازی و ایمن شدن بیشتر جابجایی دست یابیم.

یادآور می‌شود جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین به ریاست مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی، محمد کشاورز مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه‌آهن شمالغرب، رحیم نصیر زاده رئیس کنترل و نظارت پروژه‌های راهسازی استان‌های قزوین و زنجان و جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌ها، رافع ناصری فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری و حامد مکملی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد.

نظر شما