شناسهٔ خبر: 44305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه‌آهن شمالغرب عنوان کرد:

ضرورت همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت افزایش ظرفیت بهره‌برداری از مسیرهای ریلی

منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه‌آهن شمالغرب گفت: با توجه به دوخطه شدن راه‌آهن تهران – قزوین – زنجان و همچنین احداث راه قزوین – رشت که ظرفیت قابل‌توجهی را در بخش جابجایی کالا و مسافر در استان قزوین ایجاد خواهد کرد، ضرورت دارد که از امروز تلاش‌های لازم برای ایجاد بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت افزایش سهم شبکه ریلی در سیستم حمل و نقل بکار گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، منوچهر صفری در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد، عنوان کرد: خط دوم راه‌آهن تهران – قزوین – زنجان در بخش تهران به قزوین در سه قطعه و در مسیر قزوین - زنجان نیز در ۴ قطعه در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پیشرفت دوخطه شدن در قطعات اول تا سوم راه‌آهن قزوین به تهران از ۳۰ درصد تا ۷۹ درصد است که ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است و محور قزوین به زنجان با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصد با پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

 معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شمالغرب تصریح کرد: عمده زیرسازی‌ها تا ۷۰ درصد در همه قطعات انجام شده و در روسازی عملیات نیز کارها به‌خوبی پیش می‌رود.

صفری یادآور شد: از مسئولان دستگاه‌های زیربنایی انتظار داریم همکاری بیشتری با مجریان طرح داشته باشند تا کارها به‌سرعت جلو برود.

وی بیان کرد: در محور زنجان، قزوین، تهران در حال حاضر ۲۵ رام قطار مسافربری داریم که انتظار داریم ظرفیت استفاده از این شبکه بیشتر شود تا سرویس‌دهی در این مسیر دچار چالش نشود و مقرون به صرفه باشد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شمالغرب گفت: همچنین ۴ رام اختصاصی در این مسیر تردد می‌کند و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب بتوانیم زمینه استفاده بیشتر مردم از شبکه ریلی را در استان فراهم کنیم.

یادآور می‌شود جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین به ریاست مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی، محمد کشاورز مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه‌آهن شمالغرب، رحیم نصیر زاده رئیس کنترل و نظارت پروژه‌های راهسازی استان‌های قزوین و زنجان و جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌ها، رافع ناصری فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری و حامد مکملی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد.

نظر شما