شناسهٔ خبر: 44334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین همایش حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق در مشهد مقدس برگزار می‌شود

همایش اولین همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کمیسیون حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد و دبیرخانه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا مهردوست رئیس دفتر منطقه شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مسئول دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان گفت: این همایش با هدف آگاه‌سازی مهندسان از مباحث مقررات ملی ساختمان و معرفی ویرایش جدید مبحث سوم و آشنایی با نکات اجرایی و فناوری نوین در حوزه حریق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از محورهای این همایش می‌توان به بررسی علل آتش‌سوزی‌های اخیر در کشور، کاربرد مصالح نوین با مقاومت بالا در برابر آتش، سیستم‌های هوشمند اعلام و اطفاء حریق و محافظت انواع سازه‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه در برابر حریق اشاره کرد.

وی گفت: اولین همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق ۲۶ و ۲۷ مهرماه در سالن همایش‌های هتل پردیسان مشهد مقدس برگزار می‌شود که در حاشیهٔ آن کارگاه‌های تخصصی با اساتید داخلی و خارجی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، ترکیه، کره جنوبی، هند و امارات برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی در ۱۵ غرفه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برپا خواهد شد و محصولات ارائه شده دارای مجوز از اداره استاندارد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و لیست تأییدیه از سازمان آتش‌نشانی است.

مهردوست گفت: این دوره آموزشی با تأیید کمیته آموزش سازمان نظام‌مهندسی استان به مدت حداقل ۱۲ ساعت امتیاز تمدید پروانه برای همه شرکت‌کنندگان در تمامی رشته‌ها برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان گفت: همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق شامل ۲۲ کارگاه با موضوعات تخصصی است که به صورت همزمان در دو سالن برگزار می‌گردد و مهندسان می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی و رشته دلخواه خود در کارگاه‌ها شرکت نمایند.

نظر شما