شناسهٔ خبر: 44345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

نوسازی ناوگان مسافربری استان همدان/ پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۶ درصدی

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری با اشاره به اینکه در این طرح، دارندگان خودروهای سواری کرایه، ون و مینی‌بوس می‌توانند با دریافت تسهیلات نسبت به توسعه و نوسازی ناوگان خود اقدام کنند، افزود: با پرداخت این تسهیلات، به شرکت‌کنندگان در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس و ون تسهیلاتی معادل ۷۰ درصد قیمت خودرو با نرخ سود ۶ درصد و مدت‌زمان بازپرداخت ۵ ساله کمک مالی می‌شود.

رودباری ادامه داد: این مبلغ وام تسهیلاتی برای توسعه و اضافه کردن ناوگان جدید به بخش مسافری بین‌شهری با نرخ سود ۱۰ درصد و همان مدت بازپرداخت ۵ ساله نیز اعطا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر فراهم آمدن خدمات بیشتر در این زمینه برای روستاییان، تصریح کرد: به متقاضیان توسعه ناوگان سمند مسافربری برای مسیرهای روستایی ۲۵ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۴ درصدی با مدت‌زمان بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌شود.

این مسئول از جمله اهداف اجرای این طرح را از رده خارج کردن ناوگان مسافربری عمومی فرسوده برون‌شهری به ویژه مینی‌بوس و سواری کرایه عنوان کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تولیدکننده و طی مراحل قانونی از مزایای دریافت تسهیلات طرح نوسازی ناوگان استفاده کنند.

رودباری ادامه داد: هم‌چنین به منظور تکمیل فرآیند توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای مشخصات محصولات جدید قابل‌واگذاری و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات برای متقاضیان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: از آنجا که این تسهیلات به متقاضیان و دارندگان ناوگان مینی‌بوسی فرسوده و ون‌های فعال در مسیرهای برون‌شهری اختصاص می‌یابد، شرکت‌های معرفی شده نیز خودروهای موردنظر این طرح را با شرایط اعلام شده به متقاضیان واگذار خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: این طرح در راستای کمک به فعالان عرصه حمل و نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی اجرا می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح علاوه کمک به متقاضیان خدمات مطلوبی به بهره گیران از حمل و نقل عمومی ارائه دهیم.

نظر شما