شناسهٔ خبر: 44349 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

تشريح محورهای اصلی دیدار با رئیس جمهوری پاناما/ پیشنهاد ایران برای استفاده بهتر از منابع آیمو

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران ضمن تشریح جزئیات دیدار خود با رئیس جمهوری پاناما در حاشیه نشست کشورهای صاحب بندر(مراسم موازی روز جهانی دریانوردی) در پاناماسیتی، پیشنهاد ایران برای استفاده بهتر از منابع آیمو را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،‌ در دیدار محمد راستاد با مارتینلی که  دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO) نیز حضور داشت، راه‌های توسعه همکاری‌های بندری و کشتیرانی بین ایران و پاناما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، توانمندسازی و برنامه‌ریزی به منظور همکاری‌های فنی آیمو با کشورهای عضو این سازمان و چالش‌های موجود برای حفظ افسران موجود در دریا وجذب افسران و نیروهای کارآمد دریایی از محورهای اصلی این نشست بود.

بنا بر اعلام مهندس راستاد، همچنین در این نشست امنیت دریانوردی و امنیت سایبری در دریا و اقدامات به عمل آمده در سطح جهانی و ملی برای مبارزه با دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در این دیدار با اشاره به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در بنادر و پس‌کرانه‌های بندری ایران، پیشنهادهای جمهوری‌اسلامی‌ایران برای استفاده بهتر از منابع آیمو و برنامه‌های کمک‌های فنی این سازمان بین‌المللی را به دبیر کل آیمو ارائه کرد.

راستاد در نشست با رئیس‌جمهوری پاناما اقدامات موثر نیروی‌دریایی جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت دریایی برای کشتی‌ها حتی با پرچم خارجی در آب‌های پرخطر به لحاظ امنیتی و تهیه مفاد دوره آموزشی امنیت دریانوردی را یادآور شد.

بر اساس این گزارش، مراسم موازی روز جهانی دریانوردی در پاناما طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه جاری در شهر پاناما سیتی بر گزار شد که در این مراسم مدیرعامل، معاون امور دریایی و مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی به همراه نماینده این سازمان در سازمان جهانی دریانوردی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشتند.

نظر شما