شناسهٔ خبر: 44358 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

سرعت غیر مجاز برای اولین بار در کشور مهار شد/ امکان ثبت سیستمی ۱۵ هزار تخلف در روز/ کاهش ۵.۸ کیلومتری سرعت غیرمجاز در جاده‌ها

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ در سراسر کشور از امکان ثبت ۱۵ هزار تخلف سیستمی خبر داد و گفت: متوسط سرعت غیرمجاز ۵.۸ کیلومتر کاهش داشته است و برای اولین بار سرعت غیرمجاز در کشور مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم‌نژاد در مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ در استان‌های کشور اظهار کرد: حمل و نقل عمومی کشور با روش‌های سنتی قابل کنترل و نظارت نیست و از همین رو باید از روش‌های دیگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش سردار مومنی در مدرن شدن فعالیت‌های راهنمایی و رانندگی گفت: بنیانگذار این مدرناسیون تفاهم‌نامه‌ای بود که شما (مومنی) چند سال قبل امضاء کردید و به دنبال آن بنای درست و عمیقی برای آی‌تی‌اس کشور ایجاد شد.

معاون برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همه باید باور کنیم که باید از روش‌های سیستمی بهره ببریم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه استقرار سیستم‌ها کار سختی بود، گفت: با پیگیری‌های سردار امیری این کار سخت انجام شد و این سیستم‌ها استقرار پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ایران در عرصه کنترل و نظارت در زمینه حمل و نقل جزو کشورهای پیش‌روی دنیاست، گفت: با این حال مساله‌ای که در کشور ما وجود دارد این است که بسیاری از سفرها و حمل و نقل‌ها در مسیرهای جاده‌ای صورت می‌گیرد. در کمتر کشوری بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها در جاده اتفاق می‌افتد. وقتی بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از طریق جاده جابه‌جا می‌شوند طبیعی است که باید مشکلاتی هم داشته باشیم. چه بسا اگر آی‌تی‌اس جاری نشده بود، اعداد و ارقام متوفیان چند برابر می‌شد.

معاون برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ در سراسر کشور گفت: از امروز این مراکز تاییدیه تخلفات را انجام خواهند داد و امکان ثبت ۱۵ هزار تخلف سیستمی وجود دارد.

آدم‌نژاد با اشاره به بررسی‌های انجام شده در ۷ محور اصلی جاده‌های کشور نشان‌دهنده بهبود رفتار کاربران است، گفت: متوسط سرعت غیرمجاز ۵.۸ کیلومتر کاهش داشته است و برای اولین بار سرعت غیرمجاز در کشور مهار شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های استفاده از روش‌های نوین گفت: یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده این است که تصمیم‌گیری‌ها با داده‌کاوی صورت می‌گیرد.

ایسنا در ادامه  این گزارش نوشت، معاون برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در مورد ایجاد پاسگاه‌های جدید گفته قرارداد ۵۰ باب پاسگاه با ویژگی‌ها و سازه‌های مطمئن که قابل حمل هستند، ثبت شده که ۲۵ باب آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد و با همکاری پلیس تیپ ۲ را برای شهرهای کوچک نیز طراحی می‌کنیم.

نظر شما