شناسهٔ خبر: 4436 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با پایگاه خبری:

تسهیل سفر زائران به قم و مشهد با آزادراه حرم تا حرم/ مصرف سوخت و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابند

نبی اله احمدی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه راه‌های کشور گفت:آزادراه حرم تا حرم سفر مردم را به قم و مشهد تسهیل می‌کند.

نبی‌الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره افتتاح قطعه نخست آزادراه "حرم تا حرم" گفت: توسعه راه‌ها در سطح کشور بسیار ضروری است و با توجه به افزایش تعداد خوروهای کشور و نیز پرسرعت شدن آن‌ها ضرورت توسعه راه‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه راه‌ها علاوه بر رونق حمل و نقل به کاهش تلفات هم کمک می‌کند، ادامه داد: در میان توسعه راه‌ها برخی مسیرها پر ترافیک‌اند که موضوع توسعه آن‌ها اهمیت می‌یابد. مردم ایران ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) دارند و معمولا سالانه در برنامه‌های خود یک سفر به شهرهای قم و مشهد تعریف می‌کنند، با احداث و افتتاح آزادراه "حرم تا حرم" رفت و آمد مردم سهل‌تر و رضایتمندی آن‌ها افزون‌تر شده و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اعتبارات این طرح گفت: در سال جاری و سال آینده طرح‌های عمرانی زیادی وجود دارند در حالی که میزان اعتبارات محدود است، در واقع مجلس در بودجه سال‌ آینده باید اعتبارات را به گونه‌ای توزیع کند که عادلانه باشد. به نظرم شاید اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این طرح مناسب باشد اما برای احداث سریع این آزادراه مکفی نیست. بنابراین وزارت راه و شهرسازی باید از ظرفیت‌های خود برای احداث سایر قطعات این آزادراه بهره‌ببرد.

وی با اشاره به کاهش طول مسیر و به تبع آن کاهش مصرف سوخت آزادراه "حرم تا حرم" توضیح داد: قطعا و با توجه به شرایطی که آزادراه "حرم تا حرم" دارد، احداث آن می‌تواند از اولویت‌های دولت و مجلس باشد البته توجه به همه راه‌ها در حوزه کاهش تلفات بسیار با اهمیت‌اند اما این مسیر به دلیل کاهش ترافیک و ساماندهی رفت و آمد مسافران ۴ استان تهران، قم، سمنان و خراسان رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./

نظر شما