شناسهٔ خبر: 44498 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر بوشهر صورت گرفت:

اجرای پروژه گسترش مانیتورینگ AIS در بندر بوشهر و بنادر تابعه

مسعود قاسمیان سیستم شناسایی خودکار شناورها AIS (سیستم شناسایی خودکار شناورها) در بندر بوشهر و بنادر تابعه، با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مسعود قاسمیان معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: با همت کارشناسان این اداره کل، پروژه گسترش مانیتورینگ AIS (سیستم شناسایی خودکار رفت و آمد شناورها در خلیج‌فارس) در بندر بوشهر و بنادر تابعه نصب و راه‌اندازی شد.

قاسمیان افزود: با توجه به محدودیت‌های اجرایی نرم‌افزارها در گذشته و عدم امکان نمایش بر روی سیستم دیگر کاربران، با تلاش کارشناسان این معاونت تمامی نواقصات نرم‌افزارهای قبل برطرف شد به گونه‌ایی  که می‌توانند بر روی سیستم شخصی و در کنار مجموعه نرم‌افزارها و اطلاعات خود نمایش AIS را نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار برخلاف دیگر برنامه‌های همانند که با کاهش سرعت ماوس و حرکات صفحه نمایش رو به رو هستند، اصلاً چنین مشکلی ندارد و تغییرات رخ ‌داده شده در صفحه نمایش رایانه از راه دور و فرامین ارسالی از جانب کاربر را بدون وقفه بر روی رایانه مربوط ارسال کرده و به نمایش در می‌آورد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد:  قیمت تقریبی این نرم‌افزار ۸۰ میلیون تومان  می‌باشد، که با اجرای این پروژه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از هزینه بسیار بالا صرفه‌جویی به عمل آمد و با توجه به تعداد کاربران هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی صورت گرفته است.

مسعود قاسمیان در خصوص دیگر مزایای این پروژه بیان کرد: از دیگر مزایای این پروژه می‌توان به صرفه‌جویی اقتصادی معدل ۸ میلیارد ریال، افزایش توان مدیریتی، قابل‌تعمیم به سایر تجهیزات تحت شبکه، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی دریانوردی، قابل اجرا در تمامی بنادر کشور، اجرای ۱۰۰ درصد پروژه توسط متخصصان اداره کل و عدم وابستگی به شرکت سازنده در خصوص توسعه تجهیز اشاره کرد.

قاسمیان اظهار کرد: در راستای گسترش مانیتورینگ AIS و بهره‌وری و انتقال دانش به کل بنادر کشور، کتابچه‌ای نیز توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تهیه شده است که در اختیار کل بنادر قرار خواهد گرفت.

نظر شما