شناسهٔ خبر: 44508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست امسال انجام شد:

ثبت بیش از ۲۷۲ هزار سفر در استان همدان/ بیش از ۱۳۲ هزار نفر ساعت گشت راهداری در محورهای همدان

شانه سازی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان از ثبت ۲۷۲ هزار و ۴۷۷ سفر در نیمه نخست امسال در استان همدان خبر داد، این در حالیست که به گفته معاون راهداری این اداره کل بیش از ۱۳۲ هزار و ۹۰۷ نفر ساعت گشت راهداری در محورهای استان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان گفت: این میران سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تردد با وسایل نقلیه شخصی و خریدهای اینترنتی از جمله علت کاهش سفرهای انجام شده با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان همدان است.

پناهنده همچنین با اشاره به جابجایی ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۹۵ مسافر در شش ماه نخست امسال در استان یادآور شد: پارسال نیز این رقم ۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۱۲ مسافر بوده است که ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول همچنین تعداد رانندگان حرفه‌ای فعال در بخش مسافر در استان را ۲ هزار و ۸۹۴ نفر عنوان کرد و گفت: همه این رانندگان دارای شرایط رانندگی با وسایل نقلیه عمومی و دارای کارت هوشمند رانندگی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان، تجهیز صد در صدی ناوگان اتوبوسی استان را به سامانه سپهتن از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد و ابراز داشت: افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای (آنلاین) عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از این طرح است.

پناهنده، ابراز امیدواری کرد: قصد تعمیم این سامانه را به دیگر ناوگان حمل و نقلی از جمله سواری و مینی‌بوس را نیز داریم که در آینده نزدیک این امر محقق خواهد شد.

گفتنی است، این استان با داشتن بیش از ۵ هزار کیلومتر انواع راه و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر از آزادراه همدان ساوه نقشی راهبردی و تعیین‌کننده در غرب کشور دارد.

همچنین حمیدرضا پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان در گفتگویی اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۳۳ مورد دوربرگردان و پارکینگ نیز در جاده‌های استان احداث و ۲۷ کیلومتر از راه‌های استان همدان آسفالت رگلاژی شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سطح جاده‌های استان همدان اقدامات بسیار مؤثری در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها به منظور ایجاد بستر مناسب، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال لکه‌گیری راه‌های آسفالته به میزان ۱۲۳ هزار و ۸۴ مترمربع و پاک کردن، تنظیم قنوها با گریدر به میزان ۳ هزار و ۴۷ کیلومتر، ۱۲۹ کیلومتر شانه سازی راه‌های آسفالته، ۲ هزار و ۲۲۸ کیلومتر رگلاژ و تسطیح شانه راه‌های آسفالته و ۳۳۱ کیلومتر رگلاژ راه‌های شنی انجام شده است.

پرورشی خرم ادامه داد: ۱۴ مورد اصلاح پیچ‌های خطرناک و ۱۴۹۲ مورد زه کشی و دریواسیون پل‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از پاک‌سازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله به میزان ۴ هزار و ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: آسفالت شانه راه‌ها به میزان ۱۳ کیلومتر، موج تراشی سطوح آسفالته به میزان ۱۵ هزار و ۹۶۴ مترمربع، تعمیر و مرمت و نگهداری پل‌های کوچک ۲۱ دستگاه، تعمیرات اساسی پل‌های بزرگ ۲ دستگاه، احداث و تعریض پل‌ها ۹ دستگاه و تنقیه و لایروبی پل‌ها ۹۵۹ مورد در نیمه نخست سال ۹۶ انجام شده است.

نظر شما