شناسهٔ خبر: 44513 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بیمارستان سراب با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد/ سهم ۴۱ میلیاردتومانی وزارت راه و شهرسازی در احداث بیمارستان سراب

محمد جعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام خبر افتتاح بیمارستان سراب با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر بهداشت و مسئولان استانی از سهم ۴۱ میلیاردتومانی وزارت راه و شهرسازی در احداث این بیمارستان که مجموعا ۸۵ میلیاردتومان هزینه در برداشت، خبر داد.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیات افتتاح بیمارستان سراب را در استان آذربایجان‌شرقی که امروز ۲۲ مهرماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و همچنین سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به بهره‌برداری رسید و افتتاح شد، تشریح کرد.

علیزاده گفت: بیمارستان سراب در مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۴ طبقه احداث شده است. این بیمارستان دارای ۵ اتاق عمل اصلی، ۵ اتاق LDR، دارای بخش‌های تخصصی جراحی، زنان و زایمان، داخلی، اطفال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای بیمارستان سراب، ۳۴ تخت مراقبت ویژه، CCU، ICU و NICU پیش بینی و احداث شده است که سبب شده تا کیفیت خدمات بیمارستان ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: اورژانس بیمارستان سراب را نیز افزایش تخت دادیم و تعداد تخت‌های بخش اورژانس هم اکنون به ۲۰ تحت رسیده است. همچنین این بیمارستان علاوه بر اورژانس دارای بخش‌هایی همچون درمانگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی است که در درمانگاه بیمارستان نیز درمانگاه‌های تخصصی دندانپزشکی، مغز و اعصاب و اتوپدی و جراحی، چشم و گوش و حلق و بینی را ایجاد شده است.

به گفته وی، بیمارستان سراب، اولین بیمارستان و پروژه بزرگی بود که بعد از انقلاب در شهرستان سراب احداث شده و تقریبا تمامی نیازهای تخصصی در این بیمارستان دیده شده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای ساخت این بیمارستان حدود ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است که سازمان مجری، مجموعا ۴۱ میلیاردتومان برای این بیمارستان هزینه کرده است. همچنین ساخت این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز شده بود که تا قبل از دولت یازدهم تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دولت یازدهم، تکمیل و تجهیز شد.

وی ادامه داد: همچنین کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان که در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۱۷ متخصص و فوق تخصص در رشته‌هایی مانند گوش، حلق و بینی، داخلی، مغز و اعصاب، قلب، زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی، کلیه و مجاری ادراری و اطفال است، به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، در روزهای گذشته، علیزاده از روند ساخت پروژه های بیمارستانی در خراسان رضوی بازدید کرد. وی در جریان بازدید از بیمارستان ۲۷۰ تختی تربیت حیدریه از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: بیمارستان تربیت حیدریه به عنوان قطب بزرگ درمانی جنوب خراسان‌رضوی در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما