شناسهٔ خبر: 4458 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

صنعتی‌سازی مسکن در کشور زیر ۵ درصد است/ «پدیده» به نمایشگاه املاک می‌آید اما حق تبلیغات ندارد

مصطفی قلی خسروی رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات با بیان اینکه هدف این نمایشگاه برندسازی در ساخت‌و‌ساز و عبور از سنتی‌سازی و رفتن به سمت صنعتی سازی است، گفت: در حال حاضر صنعتی سازی در کشور زیر پنج درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات برگزار شد، گفت: دست اندرکاران حوزه‌های مختلف مسکن از شرکت‌های مختلف ساختمانی، انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن گرفته تا مشاوران، طراحان و مهندسان این حوزه در دومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات ایران گرد هم می‌آیند.  

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ۱۱ تا ۱۴ اسفند برگزار می‌شود افزود: در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای امارات، ترکیه، قبرس، یونان، بلغارستان، اسپانیا و آذربایجان حضور دارند و تلاش خواهد شد این نمایشگاه بستری برای دست اندرکاران املاک کشور برای روش‌های فروش و یا تامین تجهیزات برای عرضه واحدهای مسکونی فراهم و ارائه کند.  

خسروی با بیان اینکه باید با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای حوزه املاک و مستغلات کشور استانداردسازی و برند سازی کنیم گفت: باید بتوانیم ساخت و ساز در کشور را رونق دهیم چرا که بخش مسکن بطور مستقیم ۱۷۴ شغل ایجاد می‌کند.  

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۹۵ درصد ساخت و ساز به شیوه سنتی صورت می‌گیرد و تنها پنج درصد ساخت و ساز به شیوه صنعتی است پس باید با گردآوری شرکت‌های داخلی و خارجی از سنتی سازی به صنعتی سازی گام برداریم.  

خسروی در خصوص اینکه این نمایشگاه چه میزان در خروج مسکن از رکود نقش می‌تواند داشته باشد گفت: جهش قیمت مسکن در دهه ۶۰، ۸۰ و ۹۰ رخ داد اما در سال ۹۱ جهش قیمت مسکن بخاطر رشد ۳ برابری نرخ دلار ایجاد شد و همین موضوع باعث رکود بخش مسکن شد.  

وی خاطر نشان کرد: امید است در نیمه دوم سال ۹۴ کشور دچار یک شکوفایی اقتصادی برسد و تاثیر ان را در بخش مسکن به خوبی در اواخر سال ۹۴ و اوایل ۹۵ ببینیم.  

به گفته وی، بر اساس آمار کد رهگیری در سال ۹۱ ماهانه روزانه ۱۴هزار مورد انعقاد قرارداد در بخش مسکن انجام شد اما اکنون این رقم به حدود ۷۰۰۰ مورد کاهش یافته است.  
 

*حضور «پدیده» در نمایشگاه بین المللی املاک!؟  

همچنین فرزاد رضاجویی، عضو شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه املاک و مستغلات نیز با اشاره به حضور ۸۰ شرکت در این نمایشگاه گفت: یکی از شاخص‌های رشد در هر کشور ساخت و ساز است چرا که بسیاری از صنایع به ساخت و ساز وابسته هستند پس در این نمایشگاه انبوه سازان می‌توانند پروژه‌های خود را معرفی کنند.  

وی از حضور شرکت‌های مطرح داخلی مثل «پدیده» در نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات خبر داد اما در پاسخ به این سئوال که این شرکت بنا به دلایلی که در دو ماه گذشته مطرح شده برخی دفا‌تر آن پلمب شده است گفت: این شرکت به دلیل برخی مسائل حق تبلیغات را ندارند، اما می‌تواند پروژه‌های خود را عرضه کند.  

به گفته رضاجویی، در حال حاضر شرکت‌های برند ایرانی که بتوانند در عرصه ساخت و ساز در سایر کشور‌ها فعالیت کنند وجود ندارد بنابراین این نمایشگاه می‌تواند به این شرکت‌های داخلی کمک بسیار زیادی برای معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی داشته باشد./ 

نظر شما