شناسهٔ خبر: 44582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره راه و شهرسازی شهرستان گلوگاه تشکیل شد:

جزئیات جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری در شهرستان گلوگاه مازندران

سیراله جعفری جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری با دبیری اداره راه و شهرسازی گلوگاه با حضور فرمانداری، شهرداری، نظام‌مهندسی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و اداره ارشاد تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سیراله جعفری رئیس راه و شهرسازی گلوگاه ضمن اشاره به این مطلب گفت: کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری با هدف ایجاد هماهنگی در خصوص مطالعات، اقدامات اجرایی در سیما و منظر شهری _ تدوین ضوابط، مقررات و الزامات این مصوبه متناسب با شرایط محلی _ تدوین ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص نحوه مکان‌یابی، نحوه استقرار، جنس، رنگ، فرم تابلوهای شهری و محلی با حضور دستگاه‌های عضو تشکیل شد.

وی افزود: طی نامه‌ای رسمی اعضاء کمیته معرفی شده‌اند در راستای تشکیل کمیته بازدید جامعی توسط این اداره از وضعیت تابلوهای شهری صورت گرفته که در حدود ۲۰ تخلف فنی  و اجرایی در تابلو دیده شده است. شرح فعالیت کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری شهرستان و شرح وضعیت تابلوها و تبلیغات شهری به عنوان دستور کار اولین جلسه کمیته بوده است.

جعفری تصریح کرد: در اولین جلسه مقرر شد با توجه به شرایط محلی و به استناد مبحث ۲۰ مقررات ملی ساختمان و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، دستورالعملی در حوزه تابلوها و تبلیغات شهری تهیه شود. همچنین مقرر شد قوانین و دستورالعمل موجود در دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته با محوریت تابلوها به اداره راه و شهرسازی ارسال تا در جمع‌بندی دستورالعمل ساماندهی  تابلوها و تبلیغات شهری گلوگاه اعمال شود. بر اساس برنامه‌ریزی جهت تداوم فعالیت کمیته جلسات به‌ صورت ماهانه برگزار می‌شود و جهت شناخت بیشتر اعضا و پیگیری موارد موردی بازدیدی از وضعیت تابلوها و تبلیغات در خیابان‌های اصلی شهر صورت گیرد.

نظر شما