شناسهٔ خبر: 44592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بهسازی و تعریض محور گردنه عسل کشان در چهارمحال و بختیاری

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: محور گردنه عسل کشان به سرآقا سید محدوده غاریخی (چما) تا گردنه به طول ۵/۵ کیلومتر بهسازی و تعریض شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی با اعلام این خبر افزود: محور گردنه عسل کشان به سرآقا سید محدوده غاریخی (چما) تا گردنه به طول ۵/۵ کیلومتر بهسازی و تعریض شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این عملیات با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال شامل تعریض ۵ دهنه پل، ۴۶۰ هزار مترمکعب ترانشه بری، تعریض پیچ‌های حادثه‌خیز و تعریض جاده به طول ۵/۵ کیلومتر بوده است.

به گفته وی گردنه عسل کشان با ارتفاع ۳/۳۰۰ متر از سطح دریا یکی از مسیرهای برف‌گیر، بهمن خیز و سخت گذر دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ و محور ارتباطی ۱۵ روستا با حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ است که هر سال با بارش اولین برف مسدود می‌شود و در مدت بسته بودن محور عبور و مرور مردم ساکن منطقه از طریق مسیرهای متصل به استان‌های لرستان و اصفهان صورت می‌پذیرد.

نظر شما