شناسهٔ خبر: 4463 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

استاد ایرانی دانشگاه ایتالیا

هر کشور نسخه خاص خود را برای کاهش آمار تلفات تصادف دارد / نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی جوانان

تصادف جرحی رییس بخش مغز و اعصاب یکی از بیمارستان های ایتالیا با اعلام اینکه هر کشور نسخه خاص خود را برای کاهش آمار تلفات تصادفات جاده ای دارد، گفت: رسانه ها نقش بسزایی در افزایش آگاهی جوانان دارند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، دکتر رضا قدیر پور روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها با اشاره به تفاهم نامه ای که میان دانشگاهی از ایران و ایتالیا چهار سال پیش منعقد شده است، گفت : در ابتدا تصور می کردم در جریان سفر به ایران صرفا به آموزش دانشجویان ایرانی خواهم پرداخت، ولی در این مدت با موضوعات مهمی آشنا شدم .

قدیرپور با تاکید بر این که صرفه جویی از منابع مالی یکی از موارد مهمی بود که از ایرانی ها آموختم، تصریح کرد ، وجود نیروی متخصص و متبحر در ایران سبب شده تا تاثیر بسیاری از تحریم های غربی ها علیه ایران کاسته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ها تاثیر بسزایی در امر آموزش در حوزه ایمنی در رانندگی دارند ، گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها تنها به انتشار اخبار حوادث مشغول می شوند و آموزش را فراموش می کنند .

نامبرده یکی از راهکارهایی را که مسوولان کشور ایتالیا به منظور کاهش آمار تلفات تصادفات به کاربرده اند، آموزش مستقیم به جوانان اعلام کرد و گفت: حضور کارشناسان در مدارس و دانشگاه ها و دیگر محل هایی که جوانان حضور دارند یکی از این راهکارها است.

استاد ایرانی یکی از دانشگاه های ایتالیا گفت: ما به تجربه دیده ایم که این نوع آموزش و تشریح خطرات ناشی از رانندگی های پرخطر به جوانان سبب کاهش آمار تلفات و جراحات ناشی از رانندگی می شود.

وی در این مورد افزود: این آموزشها سبب شده تا جوانانی که خودرویی با امکان طی 250 کیلومتر مسافت در یک ساعت را در اختیار دارند تنها به حرکت با سرعت 150 کیلومتر در ساعت اکتفا کنند.

قدیر پور همچنین افزود: این جوانان پس از این آموزشها می دانند در حالی که مواد مخدر و یا روانگردان مصرف کرده به رانندگی نپردازند.

چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها و دومین همایش نوروتروما 29 بهمن تا اول اسفند ماه با حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف در تالار اجتماعات معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

نظر شما