شناسهٔ خبر: 44640 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تاکید بر افزایش بهره‌وری بناهای باارزش و ارتقاء کیفیت زندگی و گردشگری در شهرها/ شهر بدون ساختمان‌های با ارزش و تاریخی معنا و مفهوم ندارد

درجمع آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تأکید اصلی ما در تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری دوجانبه در بحث بازآفرینی شهری است که عمده‌ترین آن در حفظ ساختمان‌های باارزش و تاریخی در کل کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه سی و سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: به نظر ما اساسا شهرها بدون ساختمان‌های با ارزش و تاریخی و بدون میراث فرهنگی، معنی خاصی ندارد. آنچه که به زندگی در شهرها معنا می‌دهد همان مفهوم تمدنی و فرهنگی است و آنچه که برای ما و در این تفاهم نامه مهم است حفظ این بناها در کشور و افزایش بهره‌وری ساختمان است که موجب ارتقاء کیفیت زندگی و گردشگری در شهرها و روستاها خواهد شد.

آخوندی افزود: حال می‌خواهد این ساختمان‌‌ها  ارزش تاریخی و کارکردی داشته باشند یا ساختمان‌هایی باشد که در دوران مدرن ایجاد شده است ما در این تفاهم نامه به دنبال این هستیم که ببینیم  چگونه می‌توان از این بناها حداکثر بهره‌برداری را بدست آورد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نهایتا با حفظ این بناها در شهرهای جدید می توان بخش عمده‌ای از صنعت که به گردشگری مرتبط است و تولید اشتغال می‌کند را احیاء کرد.  لذا توجه به مفهوم گردشگری برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی کاری بسیار تنگاتنگ است ادامه داد: برای طراحی یک شهر، از زمانی که می خواهیم شهر را طراحی کنیم تا مرحله اجرای آن و پیاده‌سازی طرح‌های محله‌محوری برای بازآفرینی شهری  پایدار و همچنین پاسخگویی به مسکن در این بافت‌ها که دارای ظرفیت بسیار زیادی برای پاسخگویی به مسکن را در شهرها دارد نیازمند همکاری هستیم.

آخوندی افزود: طراحی سیستم‌های حمل و نقل و امکان گسترش دسترسی به بافت‌های با ارزش شهری هستیم که بتواند قدرت جذب گردشگر را داشته باشد باید با همکاری وزارت راه وشهرسازی و سازمان میراث فرهنگی انجام شود تا بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

نظر شما