شناسهٔ خبر: 44644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی انجام شد:

آغاز عملیات بهسازی رویه آسفالت در محور عشق‌آباد-بردسکن خراسان جنوبی

آسفالت معاون اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس از آغاز عملیات‌ترمیم رویه راه در مسیر عشق‌آباد -بردسکن به طول ۸۰ کیلومتر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، کیان‌پور معاون اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس از آغاز عملیات بهسازی سطح رویه این مسیر خبر داد و گفت:

در سال ۱۳۹۲ و اوایل سال ۱۳۹۳ با توجه به حجم بالای خرابی‌ها و وضعیت نامساعد مسیر عملیات پخش ماسه آسفالت در مسیر فوق به طور کامل اجرا شد که خوشبختانه نتیجه کار بسیار رضایت‌بخش بود. لذا به منظور حفظ رویه فوق عملیات و احیا ماسه آسفالت و ترمیم رویه این محور با هدف افزایش سطح ایمنی و صرفه‌جویی در اعتبارات در دستور کار این اداره قرار گرفته و طی مدت یک ماه و توسط اکیپ امانی پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طبس، قبل از شروع فصل سرما عملیات فوق به طور کامل اجرا خواهد شد.

کیان‌پور افزود: هزینه اجرای پروژه مذکور ۱۶ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی-استانی است و نیز قیر مورد نیاز به مقدار ۶۰۰ تن برای این پروژه توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین شده است.

بنا بر اعلام صادق کلانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طبس، این شهرستان دارای بیش از ۲۱۹۰ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه اداره شهرستان و نمایندگی دستگردان قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد.

لازم به ذکر است جهت افزایش زمان بهره‌برداری، عملیات نگهداری پیشگیرانه و اضطراری رویه آسفالت می‌بایست قبل از گذشت ۷۵ درصد عمر مفید روسازی انجام گیرد که به دلیل کمبود اعتبارات بعضاً خرابی رویه راه‌ها از این سطح گذر می‌کند که مستلزم صرف هزینه بیشتر جهت وضعیت روسازی راه‌ها خواهد بود.

نظر شما