شناسهٔ خبر: 44661 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در دومین دوره رویداد ملی جستار کیفیت مطرح کرد:

تشريح ۳ دستاورد اصلی رویداد ملی جستار كيفيت و تجربه‌های بازآفرینی شهری/ شناسایی ظرفیت‌ها و تجربیات ارزشمند حوزه بازآفرینی و ایجاد شبکه‌های همکاری

هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: شناسایی ظرفیت‌های ارزشمند تا کوچک‌ترین نهاد‌های مردمی‌ محلات، مستندسازی تجربیات ارزشمند حوزه بازآفرینی در اقصی نقاط کشور و همچنین ایجاد شبکه همکاری با سایر شاخه‌های تخصصی علاقه‌مند به حوزه ارتقاء شهری سه دستاورد اصلی این رویدار به شمار می‌رود که در نهایت توانستند اقدامات هرچند کوچک از لحاظ حجم کار اما اثرگذار در بعد اجتماعی را کشف کنند و به مردم نشان دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در دومین دوره رویداد ملی جستار کیفیت و تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران‌شهری بیان کرد: بسیار خوشحالم که اطلاع و ارتقای گفتمان فرهنگی پیرامون مقاله کیفیت به یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم تبدیل شده و به‌عنوان یک جریان جدید در ایران وزارتخانه به شمار می‌رود.

عشایری در ادامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را یکی از متولیان اصلی ارتقا کیفیت در این حوزه دانست و گفت: برنامه رویداد ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری یکی از طرح‌های اصلی شرکت عمران در حوزه ارتقا کیفیت زندگی به شمار می‌رود که در حال حاضر نیز به‌طورجدی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هدف اصلی این رویداد حساس سازی تمامی کنشگران در جریان بازآفرینی شهری بوده که تلاش می‌کند با استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان، صاحب‌نظران و ساکنان محلات و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی و هم‌اندیشی با مدیران محلی به این هدف برسد.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزاری رویداد ملی جستار کیفیت را دارای سه دستاورد اصلی دانست و گفت: شناسایی ظرفیت‌های ارزشمند تا کوچک‌ترین نهاد‌های مردمی محلات، مستندسازی تجربیات ارزشمند حوزه بازآفرینی در اقصی نقاط کشور و همچنین ایجاد شبکه همکاری با سایر شاخه‌های تخصصی علاقه‌مند به حوزه ارتقاء شهری سه دستاورد اصلی این رویدار به شمار می‌رود که درنهایت توانستند اقدامات هرچند کوچک از لحاظ حجم کار اما اثرگذار در بعد اجتماعی را کشف کنند و به مردم نشان دهند.

این مقام مسئول در پایان متذکر شد: با توجه به همه این جریانات استنباط می‌شود که ثبت جایزه رویداد ملی جستار کیفیت باید به‌عنوان یک نشان ملی در سطح کشور تبدیل شود و بتواند به سایر شاخه‌های تخصصی در حوزه وظایف وزارت راه و شهرسازی اشاعه پیدا کند. به عقیده من پایایش دستاورد‌های حاصل از این رویداد نیز امری ضروری در حوزه بازآفرینی شهری به شمار می‌رود.

نظر شما