شناسهٔ خبر: 4467 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بزرگترين بندر مسافري ايران آماده ميزباني شايسته از ميهمانان نورزي

بندر مسافري معاون استاندار هرمزگان در بازديد از بزرگترين بندر مسافري كشور، بر ضرورت آماده سازي ساختمان پايانه مسافري بندر شهيد حقاني براي ارائه خدمات شايسته به مسافران در ايام تعطيلات نوروز ۹۴ و جداسازي مسير ورودي و خروجي اين بندر براي تردد خودرو و مسافران تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، "بابك تراكمه" معاون امور عمراني استاندار هرمزگان در بازديد از بندر شهيد حقاني بندرعباس در جريان آخرين اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان به منظور آماده سازي زيرساخت هاي اين بندر در راستاي خدمات دهي مناسب به ميهمانان نوروزي قرار گرفت.

در اين بازديد، "محمد محسني" مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر، "عباس اميني زاده" شهردار بندرعباس و "احمد پويافر" فرماندار بندرعباس نيز حضور داشتند.

مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر در حاشيه اين بازديد به ارائه گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته براي ميزباني شايسته بندر شهيد حقاني از مسافران دريايي طي ايام تعطيلات نوروزي سال ۹۴ پرداخت و گفت: با احداث مسير جديد آسفالته به عرض ۸ متر، ورود و خروج مسافر و خودرو به بندر تفكيك مي شود كه اين اقدام، كاهش حجم ترافيك ورودي اين بندر را در پي خواهد داشت.

جابجايي مسافران تا مقابل ساختمان پايانه مسافري با تاكسي

محسني با اشاره به اينكه در گذشته مسير ورود و خروج مسافر و خودرو از يك مسير انجام مي شد، افزود: خودروهاي تاكسي در ايام نوروز ۹۴ مي توانند تا مقابل ساختمان پايانه مسافري اين بندر، مردم را جابجا كنند.

وي با اشاره به اينكه مسافت تردد تا پاي اسكله ها براي مسافران و خودروها با اجراي اين طرح بسيار كاهش مي يابد و تنها ۱۵ متر خواهد شد، اظهار داشت: در اين طرح، ماشين هاي برقي نيز با در نظر گرفتن مسير اختصاصي، جابجايي مسافران درون محوطه بندر تا درب ورود را بر عهده دارند.

اين مقام مسئول همچنين اضافه كرد: طرح و برنامه هاي تكميلي توسعه بندر شهيد حقاني در دست اقدام است كه عملياتي شدن آنها زمينه ساز ارايه خدمات مطلوب تر به مسافران خواهد بود.

در ادامه اين برنامه، مديران ارشد استاني و شهري بندرعباس از امكانات پايانه مسافري بندر شهيد حقاني بازديد كردند. بخش هاي مختلف اين پايانه شامل نمازخانه، سرويس هاي بهداشتي، سالن ها و صندلي ها، ساختمان اداري، كافي شاپ و رستوران اين ساختمان مورد بازديد معاون عمراني استاندار هرمزگان و هيات همراه قرار گرفت.

اضافه شدن ۲ پست اسكله جديد در بندر شهيد حقاني

مدير اداره بنادر و دريانوردي بندر شهيد باهنر از اضافه شدن ۲ پست اسكله جديد در اين بندر براي پهلوگيري شناورهاي مسافري و ناجي در طرح نوروزي ۹۴ خبر داد و گفت: در ايام نوروزي سعي بر اين است كه ازدحام مسافر وجود نداشته باشد؛ بر همين اساس، در صورت نامساعد بودن شرايط جوي كه موجب ازدحام مي شود، مسافران مي توانند از اين پايانه استفاده كنند.

معاون عمراني استاندار هرمزگان نيز در پايان اين بازديد، از طرح جداسازي مسير تردد مسافران و خودرو در محل ورودي بندر استقبال كرد و از ارگان هاي استاني و شهري خواست تا با اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در اجراي طرح هاي ساماندهي سفرهاي نوروزي به صورت همه جانبه همكاري كنند.

يادآور مي شود، اواخر هفته گذشته و همزمان با موج جديد سفرهاي دريايي ايام تعطيلات زمستاني روزهاي پاياني بهمن ماه، "ابراهيم ايدني" عالي ترين مقام حوزه دريايي و بندري هرمزگان ضمن حضور در بندر شهيد حقاني بندرعباس به عنوان بزرگترين بندر مسافري كشور، از نزديك روند خدمات دهي به مسافرين دريايي را مورد پايش قرار داده و دستوراتي را در اين خصوص صادر كرد.

لازم به ذكر است، بندر شهيد حقاني به‌عنوان بزرگ‌ترين بندر مسافري كشور شناخته مي‌شود كه در حال حاضر با بهره‌ مندي از ۱۰ پست اسكله، قابليت پهلوگيري همزمان بيش از ۲۰ شناور مسافري را داراست و علاوه بر اين، يك پست اسكله ديگر نيز امكان پهلوگيري دو شناور براي سوخت‌گيري را فراهم كرده است.

اين بندر در مركز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه‌هاي ساماندهي و توسعه آن در سال ۱۳۸۷ توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان كليد خورد؛ به‌گونه‌اي كه با گذشت شش سال، اين بندر در حال حاضر بزرگ‌ترين و پيشرفته‌ترين ناوگان مسافري دريايي كشور را در اختيار دارد و هر ساله پذيراي ميليون‌ها مسافر دريايي است كه با بهره‌گيري از امكانات آن به جزايري همچون قشم و هرمز سفر مي‌كنند.

گفتني است، استان هرمزگان هر ساله پذيراي ميليون ها ميهمان نوروزي از اقصي نقاط اين سرزمين است كه در ايام بهاري چند صباحي را در دامن آب هاي فيروزه اي خليج فارس سپري مي كنند؛ به گونه اي كه بنادر مسافري اين استان بيش از ۹۵ درصد از كل حمل و نقل مسافران دريايي كشور و ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را پشتيباني مي كنند و حجم عمده اين مسافرت ها نيز در تعطيلات پايان سال انجام مي شود.

برخوداري اين استان از ۱۴ جزيره كوچك و بزرگ، آب و هوايي معتدل در ايام تعطيلات نوروزي، همچنين بهره مندي از زيرساخت هاي مناسب بندري در سواحل خليج فارس و همچنين بزرگترين ناوگان مسافري دريايي كشور باعث شده تا هرمزگان طي ساليان اخير همواره در فهرست ۳۱ استان كشور به عنوان پايتخت مسافرت هاي دريايي ايران زمين شناخته شود.

نظر شما