شناسهٔ خبر: 44680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد:

اعلام میزان رعایت مقررات ملی ساختمان در استان مرکزی طی ۵ سال گذشته

مجید موزونی سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد: میزان رعایت مقررات ملی ساختمان (مباحث ۲۲ گانه) مربوطه در سال ۹۴ در سطح استان مرکزی با کسب ۷۹ درصد بالاترین میزان را طی سال‌های اخیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید موزونی اعلام کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان و مباحث مربوطه در سال ۹۴ در سطح استان مرکزی با کسب ۷۹ درصد بالاترین میزان را داشته است و به ترتیب سال ۹۳ با ۷۶ درصد، سال ۹۵ با ۶۵ درصد، سال ۹۳ با ۶۲ درصد و سال ۹۲ با ۵۶ درصد حائز رتبه‌های بعدی بوده‌اند.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اضافه کرد: عملکرد سال‌های ۹۱ تا ۹۵ گروه نظارت عالیه استان که توسط اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان تهیه گردیده در ۹ مجلد چاپ شده است که شامل گزارش بازدید از شهرداری‌ها، نمایندگی‌های نظام‌مهندسی در سطح استان و بازدیدهای سرزده و موردی از ساخت و سازهای سطح استان در کلیه شهرهای استان است.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های پرسنل خدوم این اداره در سال ۹۵، گام‌های بلندی در جهت کیفیت ساخت و ساز در سطح استان و رعایت مقررات ملی ساختمان برداشته شده است.

موزونی افزود: در چهار سال گذشته ۸۶۹ پلاک ساختمانی به متراژ ۲/۱۶۵/۳۰۰ مترمربع توسط گروه نظارت عالیه این اداره کل بازدید شده است که در سال گذشته در روند این بازدیدها ۹ دستور توقف عملیات به شهرداری‌ها و مراجع صدور پروانه ساختمان در سطح استان ابلاغ گردیده است. همچنین تعداد ۱۱۲ تخلفات حرفه‌ای مهندسان به شورای انتظامی جهت رسیدگی و اعلام رای ارسال شده است.

نظر شما