شناسهٔ خبر: 44716 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران، ابلاغ شد؛

جزئیات مصوبه شورای‌عالی درباره پیرامون بافت فرسوده شهر قم/ ضوابط ساخت‌و‌ساز در بافت‌تاریخی قم با سازمان میراث‌فرهنگی است

 برگزاری سومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال 96 دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران در نامه‌ای به استاندار قم، مصوبه شورا را در دو بند با موضوع پیرامون بافت فرسوده شهر قم، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه‌ای به صادقی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، مصوبه شورای‌عالی را درباره پیرامون بافت فرسوده شهر قم، ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران به استاندار قم، آمده است: شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۶.۷.۱۷، ضمن استماع گزارش کمیته فنی شماره یک شورا، پیرامون بافت فرسوده شهر قم و موافقت با افزایش محدوده بافت مذکور از ۱۰۸۶ هکتار به ۱۷۵۰ هکتار، به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

۱- با کنترل و تایید دبیرخانه شورای‌عالی، فصل مشترک مربوط به لایه‌های سه‌گانه ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی به عنوان محدوده بافت فرسوده شهر قم ابلاغ شود.

۲- با توجه به ابلاغ بافت تاریخی شهر قم، محدوده مذکور به طور کامل از حوزه شمول ضوابط بافت فرسوده مستثنی و ضوابط ساخت و ساز در آنها مقید به ضوابط سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گردد. /

نظر شما