شناسهٔ خبر: 44739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

رفع تصرف ۱۸۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در محدوده شهرهای کردستان

رفع تصرف مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: امسال ۱۸۰ هزار مترمربع از اراضی دولت در محدوده شهرهای کردستان در قالب ۵۰ فقره پرونده رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرشاد سرحدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارزش تقریبی این اراضی ۱۸۰ میلیارد ریال بوده که هم‌اکنون به کمک مراجع قضایی رفع تصرف و به اموال دولت بازگشته است.

به گفته وی، همچنین در این مدت با پیگیری‌های انجام یافته برای یک هزار هکتار (۱۰ میلیون مترمربع) از اراضی دولت در محدوده شهرهای استان سند مالکیت بنام دولت اخذ شده و با اسناد قبلی میزان سند مالکیت اراضی دولتی در کردستان نزدیک به ۱۰ هزار هکتار رسیده است.

وی مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود را ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: روند اخذ اسناد مالکیت اراضی بنام دولت همچنان از سوی این اداره دنبال می‌شود.

مدیر املاک اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۲۵ کارشناس حقوقی این اداره کل، مسئول پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفری مطرح در دادگاه‌ها هستند.

به گفته سرحدی، با تشکیل یگان حفاظت در اداره کل راه و شهرسازی از تابستان سال گذشته کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف از آن‌ها با سرعت و قدرت بیشتری در حال انجام بوده و شیب تصرف اراضی کاهش یافته است.

وی افزود: مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۵۸۷۹۴ به اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان و یا شهرستان‌ها اطلاع دهند.

نظر شما