شناسهٔ خبر: 44742 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه اول سال ۹۶ صورت گرفت:

صادرات ۳میلیون و ۱۷۱هزار تن كالا و عبور و مرور ۵۱۳ هزار مسافر از مرزهای زمینی کشور

کامیون طی ۶ ماهه سال ۹۶، در مجموع یك میلیون و ۸ هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و ۳ میلیون و ۱۷۱ هزار تن كالا از مرزهای كشور صادر شده است، كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات از مرزهای جاده‌ای ۱۲ درصد افزایش و میزان صادرات ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از میان مرزهای جاده‌ای كشور، مرز بازرگان با سهم ۶۴ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات كالا به كشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای میرجاوه و آستارا و میرجاوه  با ۱۱ و  ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملكرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات كالا از كشور نشان می‌دهد در مدت مذكور مرز بازرگان با ۲۵درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلك با ۲۰ درصد و دوغارون با ۹ درصد قرار دارند.

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم كامیون‌های ایرانی در صادرات كالا ۶۹ درصد و در جابه‌جایی واردات كالا ۴۴ درصد بوده است.

وی با اشاره به این كه طی مدت مذكور، ۲۴۰ هزار نفر مسافر توسط ۳۱ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد كشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۲ درصد، مینی‌بوس ۱۹درصد و سواری ۵۹ درصد است.

همچنین تعداد ۲۷۳ هزار نفر توسط ۳۳ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از كشور خارج شدند كه سهم اتوبوس ۳۷ درصد، مینی‌بوس ۱۲ درصد و سواری ۵۱ درصد بوده است

مداح درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای كشور گفت: در مدت مذكور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۳۱ درصد و رازی با ۱۶ درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون ۲۷درصد و بازرگان با ۱۵درصد بوده است

وی خاطرنشان كرد: از مجموع مسافران وارد شده به كشور ۹۴هزار نفر مسافر خارجی و۱۴۶ هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از كشور ۷۰ هزار نفر مسافر خارجی و  ۲۰۳ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای كشور خارج شدند.

نظر شما