شناسهٔ خبر: 44765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانی‌فر در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین عنوان کرد:

کیفیت مهم‌ترین چیزی است که در احداث شهرها و ساختمان‌ها به آن نیازمندیم

حامد مانی فر مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین با اشاره به اینکه مشکل ما در معماری نبودن آن است، گفت: ساختمان برتر ساختمانی است که بیشترین آرامش، راحتی و ایمنی را برای ساکنانش به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر با اعلام این موضوع اضافه کرد: امروز مشکل ما در معماری، نبودن آن است، یعنی اینکه ما در حال حاضر بیشتر ساختمان می‌سازیم، معماری نمی‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که به جای ارائه آمار و ارقام از تعداد واحدهای احداث شده، طول راه‌های ساخته شده و متراژ بناهای تمام شده از اینکه چگونه و باکیفیتی طرح‌ها و برنامه‌ها اجرا شده حرف بزنیم.

عضو هیئت‌داوران دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین ادامه داد: روحیه پرسشگری پیرامون اینکه خانه و ساختمان خوب و برتر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، موضوعی است که لزوماً باید همهٔ مدیران مرتبط، مهندسان و فعالان صنعت ساخت و ساز را به خود مشغول کند.

مانی فر در ادامه به ارائه مطالب تخصصی در این حوزه عنوان کرد: به کارگیری شیوه مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) از بهترین راهکارها برای کیفیت‌بخشی و افزایش ایمنی در عرصه ساخت و ساز است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تأکید کرد: مدل‌سازی اطلاعات ساختمان افزایش ایمنی و تکمیل چرخه حیات طرح‌های ساختمانی اعم از آنالیز و محاسبات، جزییات اجرایی، بهره‌برداری و نگه‌داری، تجهیز و پشتیبانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از شیوه مدل‌سازی اطلاعات، تداخل‌ها و تزاحم‌های موجود در حوزه‌های ساخت و ساز به روش صحیح مدیریت می‌شوند و از بین می‌روند، اضافه کرد: با اجرای این روش می‌توان بسیاری از اغتشاش‌های فکری را که موجب تداخل در ساخت و ساز می‌شوند را به طور کامل از بین برد.

مانی فر ادامه داد: کاربرد این شیوه در آینده باید ما را به ایجاد یک زبان واحد برای صنعت ساختمان و کارآفرینی‌های جدید در این حوزه هدایت کند.

وی افزود: پیاده‌سازی این شیوه خالی از مشکلات نیست اما این موضوع نباید مانع از شروع کار در این حوزه شود.

نظر شما