شناسهٔ خبر: 44791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز فاوا وزارت راه و شهرسازی:

سامانه جامع مالی وزارت راه و شهرسازی هزینه‌ها را به یک‌سوم کاهش داده است/ وزارت راه و شهرسازی پیشگام در عرصه دولت الکترونیک

مهدی صفدری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در خصوص سامانه جامع مالی وزارت راه و شهرسازی که به منظور یکسان‌سازی محاسبات مالی ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور طراحی و در مشهد رونمایی شد، گفت: طراحی این نرم‌افزار در راستای ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک بوده و هزینه‌ها را در این حوزه به یک‌سوم کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهدی صفدری در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی آموزشی سامانه جامع مالی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: رویکرد ما در طراحی این نرم‌افزار کشوری بوده و وزارت راه و شهرسازی مانند همیشه در عرصه دولت الکترونیک پیشگام بوده است.

وی با اشاره به کارکرد این نرم‌افزار در حوزه یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی اظهار کرد: ما در کشور ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی داریم که هر یک از این‌ها مبالغ قابل‌توجهی برای نرم‌افزارهای مالی خود هزینه می‌کنند و در نهایت نیز به اطلاعات یکپارچه و شفاف دسترسی ندارند اما طراحی این نرم‌افزار و یکپارچه‌سازی آن برای تمام استان‌های کشور هزینه‌ها را به یک‌سوم کاهش داده است.

وی ادامه داد: قبل از طراحی این نرم‌افزار هر اداره کل حداقل ۴۰ میلیون تومان در این خصوص هزینه می‌کرد و این در حالی است که ما برای هر استان تنها ۱۵ میلیون تومان هزینه کردیم و در نهایت ۵۲۵ میلیون تومان هزینه تمام شده این نرم‌افزار بود.

صفدری با اشاره به اینکه مشکلات حوزه مالی و عدم شفافیتان به وزارت راه و شهرسازی محدود نمی‌شود، عنوان کرد: این وزارت خانه در توسعه خدمات الکترونیک همواره پیشرو بوده و ما در این کار هم پیشگام بودیم. قطعاً در وزارت خانه‌های دیگر هم این مشکل وجود دارد که با پیاده‌سازی این اصول زیرساخت‌های دولت الکترونیک فراهم خواهد شد.

وی هدف دومین کارگروه راه‌اندازی سامانه یکپارچه مالی در سطح کشور  را یکپارچه‌سازی در سطح سامانه اطلاعات راه‌اندازی شده دانست و گفت: پراکندگی سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات مالی در سطح مدیریت کلان کشور ما را از داشتن اطلاعات لحظه‌ای و برخط محروم کرده بود و این آسیبی برای دستگاه‌های اجرایی بود و بر همین مبنا تصمیم به راه‌اندازی این سامانه گرفتیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی این سامانه از تیرماه سال ۹۵ در ستاد وزارت خانه شروع شد، عنوان کرد: جلساتی در خصوص انتخاب نرم‌افزار برگزار شد و نرم‌افزارهای سطح کشور بررسی و در نهایت به این چهارچوب رسیدیم. در نهایت اصل نرم‌افزار زیاد مهم نیست بلکه یکپارچه‌سازی روش‌های کاری مهم است و برای اینکه یک فرایند واحد در قسمت مالی ادارات به وجود بیاریم این اقدام را انجام دادیم.

نظر شما