شناسهٔ خبر: 44822 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اکبری در مراسم بزرگداشت کنترل ترافیک هوایی مطرح کرد:

رشد ۲۲ درصدی پروازهای عبوری به پشتوانه تلاش کنترلرها

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲۲ درصدی ترافیک هوایی و عبور و مرور از آسمان ایران خبر داد و گفت: البته این رشد، باعث زحمت و تلاش بیشتر کنترلرها نیز می‎شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سعید اکبری در مراسم روز جهانی کنترل ترافیک هوایی، اظهار کرد: با توجه به بهبود فضای کشور در سالهای اخیر و ظرفیتسازی در زمینه سختافزاری و راههای هوایی و همچنین فعالیتهای شرکتهای هواپیمایی و افزایش ناوگان هوایی، خدا را شکر شاهد رشد ترافیک در کشور هستیم.

وی گزینش کمی و کیفی نیروها و همچنین بکارگیری سامانههایی که نیاز کمتری به کنترلر دارند را دو راهکار برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند توسط ایکائو (سازمان بینالمللی هواپیمایی کشوری) در پیش گرفته است.

معاون عملیات هوانوردی کشور با تقدیر از زحمات کنترلرها در فرودگاههای سراسر کشور، آنان را «چشمان بیدار آسمان» خطاب کرد و افزود: فرق نمیکند که در کدام نقطه از کشور در حال فعالیت هستیم، مهم این است که ما یک خانواده هستیم و اینکه کار ما زمان نمیشناسد و به صورت مداوم انجام میشود این حس را بیشتر میکند.

وی با اشاره به ویژگیهای کنترلرها افزود: یکی از مهمترین این ویژگیها کنترلرها شناخت هدف و انجام وظیفه و ویژگی دیگر آنها، قدرت تصمیمگیری در لحظه است که در کمتر شغلی به این میزان وجود دارد.

مراسم روز بزرگداشت کنترل ترافیک هوایی امروز، شنبه ۲۹ مهر، برگزار شد که در آن کنترلرهای برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین سخنان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم هم در ادامه منتشر خواهد شد./

نظر شما