شناسهٔ خبر: 44869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد:

آمادگی ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل عمومی استان فارس در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در جلسه هماهنگی کمیته جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) استان با اشاره به اهمیت رفت و بازگشت ایمن، به موقع و روان زائران استان فارس از برنامه ریزی و آمادگی کامل ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل عمومی استان جهت ارائه خدمات مناسب به زائران در آیین اربعین حسینی (ع) در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، علی‌رضا سیاهپور با اشاره به اهمیت حماسه حضور میلیونی زائران در این مراسم بزرگ معنوی به‌عنوان جلوه‌ای از همبستگی واقعی شیعیان سراسر جهان و انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های مکتب بزرگ سرخ حسینی (ع) و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: به‌منظور اهمیت این جابه‌جایی از تمامی مسافران و زائران عزیز درخواست داریم تا با مدیریت زمانی سفر خود، رفاه و امنیت را برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

سیاهپور افزود: در سال گذشته با فعالیت بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری استان بیش از ۵۰ هزار و پانصد زائر در قالب ۱۳۹۸ سرویس (شامل ۳۹ درصد ناوگان اتوبوسی غیر دربستی و ۶۱ درصد ناوگان اتوبوسی دربستی) از نقاط مختلف استان در این سفر پرفیض جابه‌جا شده‌اند.

وی بیان کرد: استان فارس برای چندمین سال پیاپی به عنوان استان معین، کماکان وظیفه ارائه خدمات به استان‌های همجوار و جنوبی کشور نیز در مرز شلمچه به عهده دارد.

سیاهپور ضمن قدردانی از همکاری و همراهی ارگان‌های مرتبط در امر جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) و مردم مشتاق به تشرف کربلای معلا، گفت: بر اساس بررسی و پیش‌بینی‌های به عمل آمده و اتخاذ تدابیر مؤثر و همچنین تجارب سال‌های گذشته، در صورت افزایش مشتاقان این سفر، ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل عمومی استان قادر به جابه‌جایی این عزیزان خواهد بود و این مأموریت پرافتخار را به نحو احسن به سرانجام خواهد رساند.

وی با اعلام آمادگی ستاد حمل‌ونقل جابه‌جایی اربعین و برنامه‌ریزهای انجام شده در راستای ارتقاء سطح خدمات مطلوب و رفع مشکلات و معضلات احتمالی از فعالیت‌های تنظیم شده در این بازه زمانی توسط همکاران این اداره کل در ستادهای حمل‌ونقل مسافر مستقر در پایانه‌های مسافربری استان و همچنین نقطه صفر مرزی شلمچه با رویکرد جدی به معاینه فنی ناوگان و سایر اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی در این ایام خبر داد.

وی تصریح کرد: استان فارس در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۴۹۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۹۲۰ دستگاه اتوبوس (بین‌شهری) و فعالیت ۱۲۱ شرکت حمل‌ونقل مسافر قریب به ۷ هزار راننده حرفه‌ای را تحت پوشش خود دارد.

نظر شما