شناسهٔ خبر: 44936 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‌ها‌وناوبری هوایی ایران:

نوسازی تجهیزات فرودگاه‌های کشور/ خرید سامانه‌ها و تجهیزات نوین برای فرودگاه‌های کشور با اعتبار ۳۵۰ میلیاردریالی

شرکت فرودگاهها مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از خرید سامانه‎ها و تجهیزات نوین برای فرودگاه‎های کشور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ريال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از خرید سامانه‌ها و تجهیزات نوین برای فرودگاه‌های کشور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ريال خبر داد و گفت: خريد چنين سامانه‌هايي با اين حجم و آن هم در بدترين شرايط تحريم ظالمانه برای اولين‌بار در تاريخ صنعت صورت گرفته است.

صمد محمدی با اشاره به اینکه روند نوسازی تجهیزات تمامی فرودگاههای کشور به سامانههای مدرن و بهروز در دستور كار شرکت قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر تجهیزاتی را برای برخی از فرودگاهها ترخيص کردهایم و قصد داریم که از این سامانهها و تجهیزات  را برای تمامی فرودگاهها تهيه کنیم تا با امکانات جدید و مدرن به خدماترسانی به مسافران بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات جدید خریداری شده شامل سامانه‌های روشنایی باند و سطوح پروازی، سامانه پرسیشن اپروچ، موتور ژنراتور پرتابل با نورافکنهاي تلسکوپی است که از گمرک ترخیص و تحویل تداركات شده است تا با هماهنگي ادارهكل تجهيزات و سامانههای فرودگاهی و اداره كل ايمنی و آتشنشانی برای بهرهبرداری به فرودگاههای مربوطه ارسال شوند.

محمدی افزود: البته با توجه به مصوبات هيئت مديره و دريافت اعتبار لازم از ادارهكل تشكيلات و بودجه خريد تجهيزات ناوبری و كمك ناوبری و ساير تجهيزات مهم در دستور كار قرار گرفته است و نيز با همكاری ادارات ستادی از جمله اداره كل ارتباطات وناوبری هوايی اقدامات مهمی صورت گرفته و خريدهای خوبی انجام شدهاست كه اميدوارم به‌زودی نتايج مثبت آن را به اطلاع عموم برسانيم.

مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات همچنین از خرید و تحويل ماشین جاروب فرودگاهی با كيفيت مناسب  برای از بين بردن (FOD) پاکسازی نخالههای سطوح پروازی مهرآباد به منظور بالا بردن ضريب ايمني نشست و برخاست هواپيماها با اعتباری در حدود دو میلیارد تومان خبر داد.

نظر شما