شناسهٔ خبر: 44966 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش و فتاح در جمع خبرنگاران اعلام کردند:

اهدای کمک بلاعوض برای ساخت ۲۵۰۰ واحد روستایی واجد شرایط/ کمک ۶ میلیارد تومانی بنیاد مسکن و کمیته امداد به تکمیل مساکن روستایی نیمه‌تمام/ واگذاری رایگان انشعابات به واحدها از سوی دولت

درجمع تابش و فتاح رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن در این تفاهم‌نامه علاوه بر پرداخت وام، آمادگی واگذاری زمین در هر منطقه‌ای که دارای زمین باشد را نیز دارد گفت: در اهدای کمک بلاعوض به ۲۵۰۰ خانه واجد شرایط نیمی از مبلغ به میزان ۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن و نیم دیگر از سوی کمیته امداد به افراد پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا تابش در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه همکاری جهت احداث ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی به طور مشترک بین بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شده که امید داریم همانند مابقی اقدامات مشترک به خوبی و با موفقیت اجرایی شود.

تابش با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم‌نامه علاوه بر پرداخت وام، آمادگی واگذاری زمین در هر منطقه‌ای که دارای زمین باشد را نیز دارد گفت: در اهدای کمک بلاعوض به ۲۵۰۰ خانه واجد شرایط نیمی از مبلغ به میزان ۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن و نیم دیگر از سوی کمیته امداد به افراد پرداخت خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات واحدهایی که نیمه‌تمام بوده و کار ساخت آن‌ها تا کنون به طول انجامیده است مبلغ ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد که نیمی از آن از سوی بنیاد مسکن و نیم دیگر از سوی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدت اختصاص وام و کمک‌های بلاعوض را از سوی ۲ نهاد طی یک سال آینده اعلام کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مدت ساخت و نظارت ما بر احداث این واحدها به مدت ۲ سال زمان خواهد برد.

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره) نیز در حاشیه این مراسم اعلام کرد: این تفاهم‌نامه، چندمین همکاری ما با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که خوشبختانه توان ما را در امر خانه‌سازی برای محرومان تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

فتاح در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر زمین و اقدامات اولیه برای اجرای تفاهم‌نامه انجام گرفته است گفت: سعی داریم تا در ۵ ماهه اخر سال ۹۶ بخش عمده‌ای از اقدامات را انجام و مابقی را در سال آینده به اجرا برسانیم.

وی همچنین تأکید کرد: قطعا آورده بنیاد مسکن در این امر کمک بسیار بزرگی بوده و تاحد زیادی از نیاز ما را در احداث خانه برای محرومین شامل می‌شود ولی باید به این نکته توجه کنیم که برای اتمام پروژه‌ها کافی نخواهد بود، کمیته امداد همواره در مسیر احداث مسکن معتقد به تأمین بخشی از آورده‌ها از سوی خود مردم بوده است که در این تفاهم‌نامه نیز انجام خواهد گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: شرایط اخذ وام در این فرآیند نیز همانند سایر تسهیلات بوده و نیاز به ضامن و ... دارد چراکه خوش‌حسابی ما به بانک‌ها در این مسیر ثابت شده و مسیر ارائه وام تداوم پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در این‌باره افزود: ما همواره در این مسیر سعی داریم تا ضمن استفاده از کمک خیرین، حامیان خانواده‌های نیازمند، منابع داخلی و کمک‌های دولتی در اجرای این پروژه‌ها تلاش کنیم تا فشار زیادی به خانواده‌های معرفی شده که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند وارد نشود.

فتاح در پایان اعلام کرد: مزیت دیگری که این طرح از آن برخوردار خواهد بود واگذاری رایگان انشعابات از جمله برق، آب و گاز خواهد بود که قطعا کمک بسیار خوبی به پیشبرد این پروژه‌ها خواهد بود.

نظر شما