شناسهٔ خبر: 44967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:

ثبت بیش از ۱۱ میلیون تردد در استان زنجان طی مهرماه امسال

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در مهرماه امسال تعداد ۱۱.۰۱۷.۳۳۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۴۹۸ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۶ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۵۶۴.۱۳۱ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۵۲.۶۰۶ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۶.۷۴۱ جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ۲۴ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۶۷۰.۹۸۸ وسیله نقلیه سنگین). در حالیکه میانگین کشوری ۱۵درصد بود و استان زنجان در رتبه ۴ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده است. میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۵۳ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۳۷ وسیله نقلیه می‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۷ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۷۸۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست‌نشان ادامه داد: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۷۸۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است. نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۶۱ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالیکه میانگین کشوری این نرخ ۵۱ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۹ را در کشور داراست.

نظر شما