شناسهٔ خبر: 44974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

افزایش ارتفاع ساختمان‌ها باید با توجه به سیما و منظر شهری و سرانه مناطق صورت گیرد

حجت اله غلامی ۸۶ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای سجزی، هرند، ورزنه و اصفهان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته استان که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۸۶ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای سجزی ۴۰ مورد، هرند ۸ مورد، ورزنه  ۱۵ مورد و شهر اصفهان ۲۳ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص افزایش ارتفاع در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: افزایش ارتفاع در مناطق مختلف بر اساس سه معیار سنجیده می‌شود که شامل پهنه‌های تاریخی، سیما و منظر شهری و سرانه مناطق است.

وی در ادامه گفت: در بحث افزایش ارتفاع در پهنه‌های تاریخی وارد نمی‌شویم و در خصوص سیما و منظر شهری نیز افزایش ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که خط آسمان آن منطقه به هم نریزد و همچنین افزایش ارتفاع پاسخگوی سرانه مناطق نیز باشد.

از موارد مهم مطرح شده در این جلسه طرح پیشنهادی شمال خیابان بهارستان (منطقه ۱۲) بود که در این خصوص غلامی گفت: حاشیه سبزی که در این منطقه ایجاد شده جهت جلوگیری از پیشروی ساخت و ساز و مهار توسعه مناطق مسکونی است و برای حفظ این هدف در طراحی آن باید هیچ‌گونه دسترسی به اراضی پشت آن وجود نداشته باشد.

لهون اسدی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: این نهمین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر اصفهان است که در سال جاری برگزار می‌شود و تاکنون ۲۵۴ مورد از موارد جاری شهر اصفهان بررسی و مورد تصویب قرار گرفته و از ۱۵ منطقه شهر اصفهان طرح‌های تفصیلی همه مناطق ابلاغ شده است.

وی در ادامه گفت: از موارد کلان بررسی شده شهر اصفهان می‌توان به بررسی میدانچه ها، گستره طرح‌های ویژه و ضوابط تشویقی بافت فرسوده، مصوب شدن پهنه‌بندی حریم شهر در کارگروه و ارسال شرح خدمات پیشنهادی طرح بازنگری شهر اصفهان به شهرداری اصفهان اشاره کرد.

از دیگر موارد مطرح شده در جلسه تعیین تکلیف کاربری‌های گستره طرح‌های ویژه منطقه ۸ اصفهان بود که در این خصوص اسدی گفت: در طرح‌های بازنگری در مناطقی که امکان برنامه‌ریزی سیال برای شهرداری وجود دارد، برای ایجاد ارزش‌افزوده و تأمین خدمات، پهنه‌هایی برای اولین بار در اولویت طرح‌های توسعه شهری اصفهان وارد شد که برای برنامه‌ریزی آینده در جهت ایجاد خدمات و ارزش‌افزوده بیشتر امکاناتی را فراهم آوردند که به این مناطق گستره طرح‌های ویژه گفته می‌شود .

نظر شما