شناسهٔ خبر: 44985 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بنادر شهید رجایی و شهید باهنر انجام شد:

بازدید استاندار هرمزگان از بنادر شهید رجایی و شهید باهنر/ تأکید بر ارتقاء توان رقابتی بندر شهید رجایی و توسعه بنادر شهرستان‌ها

بازدید استاندار هرمزگان در جریان بازدید از بنادر شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس بر لزوم ارتقاء توانمندی‌های و ظرفیت‌های این بنادر برای رقابت با بنادر مهم منطقه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، فریدون همتی با همراهی جمعی از مدیران اجرایی ارشد استان در نخستین بازدید میدانی خود از مجموعه‌های بندری و دریایی، در بندر شهید باهنر حضور یافت و از بخش‌های مختلف این بندر شامل اسکله‌ها، حوضچه، اراضی پسکرانه، انبارها و پایانه مسافری بین‌المللی خلیج‌فارس دیدن کرد.

 نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با همراهی اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از طریق یک شناور مسافری از بندر شهید باهنر عازم لنگرگاه بندرعباس شد و پس از آشنایی میدانی با ظرفیت‌های دریایی مرکز استان هرمزگان، از کانال دسترسی به بندر شهید رجایی نیز دیدن کرد.

همتی با حضور در قلب دروازه طلایی اقتصاد ایران، از حوضچه‌های سه‌گانه، اسکله‌ها، مرکز کنترل ترافیک دریایی (VTS)، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC)، ساختمان جدید X-RAY، اراضی پسکرانه و پایانه‌های احداث شده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تجهیزات استراتژیک جدید، پایانه‌های شماره ۱ و ۲ کانتینری بندر و همچنین مخازن و پایانه‌های نفتی بندر خلیج‌فارس دیدن کرد.

استاندار هرمزگان پس از بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر تجاری کشور در نشستی با مدیران بندر، گمرک، صنعت و تجارت، نیروی انتظامی و ارگان‌های دیگر حضور یافت.

وی طی سخنانی با تأکید بر نقش تعیین‌کننده بنادر در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان هرمزگان، اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های بسیاری که برای توسعه و پیشرفت بنادر استان به ویژه بندر شهید رجایی صورت گرفته اما این بندر همچنان باید ظرفیت‌های خود را برای رقابت با بنادر مهم کشورهای منطقه ارتقاء دهد.

همتی خواستار توسعه بنادر دیگر استان در شهرستان‌های ساحلی شد و افزود: در نوار ساحلی هرمزگان بنادری همچون لنگه، پارسیان، تیاب، سیریک و جاسک نیز باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان کرد: نیاز است بنادر گوناگون نوار ساحلی در هرمزگان رونق یابند و امکانات مناسب در این مناطق توزیع شود تا ساحل‌نشینان شرق و غرب استان از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه زندگی در بندر شهید رجایی به مانند یک شهر بزرگ دریایی و بندری در جریان است، بر لزوم هماهنگی بیشتر میان مجموعه بنادر و دریانوردی و گمرکات استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌های فعال در این منطقه ویژه همچون چرخ‌دنده‌هایی هستند که حرکت هر کدام، دیگری را به حرکت در می‌آورد. اگر یک چرخ دنده از حرکت بازایستد، پویایی کل مجموعه قفل می‌شود.

همتی افزود: ضرورت دارد به منظور رفع مشکلات موجود که مردم در بندر و گمرک با آن مواجه هستند، راه‌حل‌های مناسب و کارشناسی ارائه و اجرایی شود تا کارآمدی این مجموعه‌ها برای فعالان اقتصادی و تجاری ارتقاء یابد.

وی در پایان همچنین بر لزوم استقرار تیم‌های بازرسی استانداری و استقرار دائمی کیوسک‌های ارتباط با مردم در مراکز پرمراجعه که ارباب‌رجوع با آن‌ها زیاد سروکار دارد، به منظور جمع‌آوری مشکلات مردم به شکل ادواری تأکید کرد.

نظر شما