شناسهٔ خبر: 45017 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزارت راه و شهرسازی با تكذيب شايعات مطرح شده اعلام کرد:

برنامه زمان بندی استان‌ها برای اتمام مسكن مهر به زودی اعلام می‌شود

مسكن مهر پرديس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای با تكذیب خبر منتشر شده از بخش خبری ۲۰:۳۰ در شامگاه یكم آبان ماه ۱۳۹۶، اعلام كرد: تعیین تكلیف ۱۱۰ هزار واحد مسكن مهر فاقد متقاضی به سازمان‌های تابعه این وزارتخانه واگذار شده است و برنامه زمان بندی استان‌ها برای اتمام مسكن مهر به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در واكنش به بخش خبری ۲۰:۳۰ سیما در انتشار خبری با عنوان "وزارت راه جلوی بعضی طرح های مسکن مهر بلوک سیمانی چید" تاكید كرد كه این خبر تكذیب می‌شود و محتوای مصاحبه انجام شده خبرگزاری صدا و سیما با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر با خبر منتشره تطابق ندارد. حتی پست مصاحبه شونده كه "قائم مقام" وزیر است به "معاون" در این بخش خبری تغییر یافته است.

بنابر این گزارش به منظور تنویر افكار عمومی و جلوگیری از نشر اكاذیب در حوزه مسكن مهر كه موجب تشویش اذهان متقاضیان مسكن مهر می‌شود، به اطلاع می رساند؛ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در نامه‌ای به تاریخ ۹۶/۷/۲۲ به ادارات كل راه و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مسكن، سازمان ملی زمین و مسكن و شركت عمران شهرسازی جدید خواستار ارائه برنامه زمان بندی اتمام مسكن مهر و تعیین تكلیف واحد‌های فاقد متقاضی شده است.

در این نامه تاكید شده است كه پروژه‌های فاقد متقاضی بر اساس صورت‌جلسه مورخ ۹۶/۱/۲۳ شورای هماهنگی مسكن ضمن جداسازی از پروژه‌های باقی مانده و اعمال آن در سامانه مسكن مهر، نسبت به تعیین تكلیف آنها به صورت جداگانه توسط سازمان ملی زمین و مسكن و شركت‌عمران شهرسازی جدید اقدام شود.

صورت‌جلسه مورخ ۹۶/۱/۲۳ شورای هماهنگی مسكن تاكید كرده است كه این واحد‌ها شامل پروژه‌هایی است كه  فاقد متقاضی و خروج آنها از طرح مسكن مهر بر اساس مصوبات سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ هیأت وزیران بوده است. در ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل اجرایی واگذاری واحدهای مسكن مهر فاقد متقاضی را به ادارات کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید در استان‌ها ابلاغ و آنها موظف شدند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، مشخصات واحدهای طرح مسکن مهر فاقد متقاضی برای اطلاع عموم اعلام و منتشر كنند كه این اقدام در همان زمان صورت گرفت و در سال ۱۳۹۵ نیز تكرار شد اما همچنان ۱۱۰ هزار واحد مسكن حتی با حذف شرایط خاص دریافت مسكن مهر، متقاضی ندارد و ساخت آنها متوقف و راکد شده است.

در پایان یادآور می‌شود كه بر اساس نامه تاریخ ۹۶/۷/۲۲ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر، حل و فصل مشكلات پروژه‌های دارای معارض مسكن مهر باید توسط ادارات کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید در سراسر استان‌ها انجام شود./

نظر شما