شناسهٔ خبر: 45028 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع تاکید کرد:

حمایت مالی دولت؛ تضمین ارتقاء کیفیت روسازی راه‌ها/ تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران ساخت و توزیع قیر در کشور

همایش معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: ارتقاءکیفیت روسازی با مدیریت مناسب منابع مالی صورت می‌گیرد که در این میان حمایت مالی دولت از پیمانکاران این حوزه به عنوان تضمینی برای ارتقا کیفیت روسازی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع در نهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ضمن اعلام این خبر گفت: در آزادراه‌های کشور ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای کار با کیفیت بالا وجود دارد و باید تلاش شود تا بالاترین استانداردها در اجرا رعایت شود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها مدیریت کیفیت مداوم در راه‌ها را موثر قلمداد کرد و افزود: با توجه به نوع اجرای آزادراه‌ها به روش ساخت و بهره‌برداری، بهینه‌سازی اجرای رویه‌‌های آسفالتی برای دوره بهره‌برداری و بهسازی مسیر از سوی سرمایه‌گذاران مفید واقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته روکش آسفالت در آزادراه‌ها هر ۱۲ سال یکبار انجام می‌شد اما در قرارداد‌های جدید بهسازی مسیر هر سه سال یکبار انجام می‌شود و بدین ترتیب آزادراه‌ها از استانداردهای بالایی برخوردار می‌شوند.

میرشفیع با تاکید بر مبحث کنترل کیفیت و تضمین آن اعلام کرد: این مبحث بخشی از وظایف کارفرما بود و این موضوع روند اجرای پروژه را با تاخیر رو‌به‌رو می‌کرد که در قراردادهای جدید و شرح خدمات این وظیفه به عهده‌ی پیمانکاران قرار داده می‌شود  که به طور آزمایشی نیز در چند آزادراه در حال انجام است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران ساخت و توزیع قیر در کشور اظهار داشت: طبق مشاهدات و برآوردهای آماری کیفیت آسفالت و قیر در راه‌ها رشد کرده است و این اقدام یک حرکت همسو و جمعی در راستای کمک به دولت است.

وی از اقدامات قیرسازان در راستای تضمین کیفیت آسفالت تقدیر کرد و گفت: این مجموعه با اقداماتی نظیر دوجداره کردن تانکرها، تجهیز کارگاه‌ها، نظارت بر قیر از محل تولید تا محل اجرا و ... کیفیت آسفالت را تضمین کرده اند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خاطرنشان کرد: ارتقاءکیفیت اجرای روسازی با مدیریت مناسب منابع مالی صورت می‌گیرد و حمایت مالی دولت از پیمانکاران این حوزه موجب تضمن کیفیت اجرا می‌شود.

میرشفیع توجه به زیراساس و اساس راه‌ را عامل موثری بر اجرای رویه آسفالتی مناسب دانست و افزود: افزایش عمر و کیفیت آسفالت با اجرای اساس و زیراساس مناسب محقق می‌شود و تمرکز بر اجرای درست لایه‌های زیرین، استفاده از مصالح مرغوب و توجه به کیفیت اجرا به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

وی در پایان از همکاری مشترک با سازمان راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه حمل و نقل هستیم که با نوآوری‌ها و تقویت بخش‌های مطالعاتی ما را در اجرای بهینه پروژه‌ها یاری کنند.

نظر شما