شناسهٔ خبر: 45062 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد:

تشریح دستاوردهای نهمین همایش و نمایشگاه ملی قیر و آسفالت/ لزوم توجه به رابطه بهره‌وری روسازی راه‌ها و کاهش تلفات رانندگی/ ورود موثر مجلس به مساله کیفیت قیر و آسفالت

شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه وظیفه مهمی در قبال کاهش تلفات رانندگی داریم گفت: اگر با دید روشن و واقع‌گرایانه نگاه کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که چطور با افزایش بهره‌وری روسازی به کاهش تلفات کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم اختتامیه نهمین همایش و نمایشگاه ملی قیر و آسفالت اظهار داشت: ویژگی خاص این همایش تعامل بسیار خوب و سازنده بین بخش‌های علمی و اجرایی و صنعت ایجاد کرده است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به لحاظ مسئولیت حاکمیتی مرکز سقل کنش گران قیر و آسفالت و تجلی آن است.

وی افزود: با توجه به حضور وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و معاون فنی و عمرانی شهردار تهران و نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نشان‌دهنده انتظاراتی است و اینکه این همایش نقطه عطف باشد. همچنین به دلیل حضور چشم‌گیر شرکت کنندگان خارجی می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای سال آینده باید مطالب مهم پیگیری شود گفت: مطلب جایگزینی قیر امولسیون که افزایش ۴۰ درصدی داشته و تانکرهای دو جداره که به حد قابل قبولی رسیده باید مورد پیگیری قرار گیرد.

شکرچی زاده با اشاره به بخش‌نامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این بخش‌نامه به دلیل تاثیر ملموس آن در مصرف انرژی و آثار مثبت آن برای ذی‌نفعان میزان موفقیت و اثرگذاری آن را نشان می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: آزمایشگاه قیر و آسفالت در سال آینده می‌تواند بهتر در خدمت صنعت قیر کشور و همچنین ارزیابی کارخانه ها قرار گیرد. به علاوه باید دانشگاه‌ها را نیز درگیر مساله کیفیت قیر کنیم و اگر برنامه‌‌ریزی باشد می‌توان دانشجویان کارشناسی ارشد را برای تامین بدنه تخصصی درگیر کار کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ بین کیفیت روسازی و ایمنی وجود دارد و تحقیقات نشان داده که این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

شکرچی‌زاده با اشاره به نتایج پایش سامانه PMS گفت: با دستیابی به سطح ناهمواری‌ها و مشخص شدن نقاط حادثه خیز،‌ می‌توان سهم جاده از تصادفات را شناسایی و میزان اثربخشی در بخش خود را معین کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه مهمی در قبال کاهش تلفات رانندگی داریم گفت: اگر با دید روشن و واقع‌گرایانه نگاه کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که چطور با افزایش بهره‌وری روسازی به کاهش تلفات کمک کنیم. لذا تفکر در این مورد موجب اثرگذاری این همایش می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان ورود مجلس به مساله کیفیت قیر و آسفالت را موثر دانست و گفت: با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می توانیم به نتایج مثبتی دست یابیم و البته نقش این سازمان در پاده سازی مطالعات بسیار موثر بوده است. اما امیدواریم نتایج این همایش در افزایش بهره‌وری موثر باشد.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه از شرکت‌های حامی نهمین همایش قیر و آسفالت، منوچهر احتشامی چهره برجسته صنعت قیر و آسفالت و تیم برنده مسابقه قیر و آسفالت متشکل از آقایان صادقایان، ورشویی، رضایی و میرزایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و دانشگاه امام علی یزد تقدیر و لوح تقدیر به آنها اهدا شد.

نظر شما