شناسهٔ خبر: 45111 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

چالش توزیع زمان سفر با بازگشت روزانه حدود ۲۵۰ هزار زائر اربعین از عراق

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در زمان رفت زائران به لحاظ توزیع زمان سفر مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل در زمان برگشت روزانه حدود ۲۵۰ هزار زائر از کشور عراق پس از مراسم اربعین به منظور ورود به کشور و شهرهای خود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای داود كشاورزیان  معاون وزیر راه ‌و شهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم تودیع مدیركل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مركزی ارتقای ایمنی را اولویت مهم راهداری كشور ذكر كرد و اظهار داشت: از تمامی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها انتظار می‌رود این اولویت را در رأس فعالیت‌های خود مدنظر داشته باشند و به‌صورت مستمر در سطح راه‌ها حضور داشته و وضعیت راه‌ها را از نظر ایمنی كنترل كنند و در صورت مشاهده هرگونه ضعف و نقص در‌جاده‌ها با توجه به امکانات موجود نسبت به رفع نقصان موجود در اسرع وقت اقدام نمایند و موضوع به زمانی دیگر موكول نشود.

وی با تأکید بر این‌که مدیران حوزه راه باید اشراف و تسلط كامل به حوزه کاری خود داشته باشند، اظهار داشت: به‌رغم محدودیت‌ها و مضیقه‌های مالی در این بخش اولویت با ایمنی در جاده‌ها برای کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی سفرهای  هم‌وطنان است.

كشاورزیان با اشاره به حجم ورود و خروج زائرین اربعین حسینی به كشور در زمان اربعین گفت: با توجه به تشرف خیل عظیم زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به عتبات عالیات، در زمان رفت زائران به لحاظ توزیع زمان سفر مشکلی وجود ندارد اما مشکل در زمان برگشت آن‌هاست به‌طوری‌که بعد از مراسم اربعین به‌طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار زائر از کشور عراق خارج و قصد ورود به کشور و شهرهای خود را دارند و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابجایی آن‌ها تلاش حداكثری را انجام می‌دهند.‌

تلاش برای جلب رضایت حد اکثری زائران از خدمات

وی با تأکید بر این‌که زائران انتظار دارند در زمان برگشت امکانات برای آن‌ها فراهم باشد، تصریح کرد: هرچند که این حجم سفر با توجه به ظرفیت‌ها و امكانات موجود در یک‌روز برای شرکت‌ها و گیت‌ها پیش‌بینی نشده است اما تلاش می‌شود زائران کربلای حسینی حداکثر رضایت را از خدمات ارائه شده داشته باشند.

بر اساس این گزارش در این مراسم از خدمات غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل پیشین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تجلیل و قدردانی شد.

افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی آپادانا در محور اراک- بروجرد

این گزارش می‌افزاید با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجتمع خدماتی رفاهی آپادانا در کیلومتر ۹ محور اراک- بروجرد افتتاح شد.

گفتنی است مجتمع خدماتی رفاهی مذكور در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی و به‌منظور ارائه خدمات رفاهی به مسافران این محور در طی مدت ۲۵ ماه احداث شده و دارای یک هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا و امکاناتی چون جایگاه سوخت، تعمیرگاه، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه است.

برم بنای این گزارش از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای۳۵۰ میلیون تومان برای آسفالت رمپ‌های مجتمع و۴۰ میلیون تومان برای تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع یادشده هزینه شده است.

بهره‌برداری از قرارگاه پلیس‌راه استان مرکزی

همچنین ساختمان جانبی قرارگاه پلیس‌راه استان مرکزی در محل پلیس‌راه فرماندهی انتظامی با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و جمعی از مدیران استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

شایان ذكر است این ساختمان در دو طبقه با ۲۴۲ متر مربع مساحت و با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری درطی مدت ۱۰ ماه ساخته شده که به عنوان ساختمان مراجعین و ارباب رجوع مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین ۶۰ میلیون تومان برای تجهیزات این قرارگاه در محل فعلی قرارگاه استان هزینه شده است.

اضافه می نماید معاون راهداری و مدیر كل دفتر ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می كردند.

نظر شما