شناسهٔ خبر: 45146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

رفع تصرف ۳۸۵ هکتار از اراضی دولتی جنوب سیستان و بلوچستان

عبدالباسط بلوچی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: ۳۸۵ هکتار از اراضی دولتی شهرهای جنوب استان به ارزش شش هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: با توجه به حساسیت و تکالیف قانونی برای حفظ و حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت‌المال از ابتدای امسال تاکنون یگان حفاظت از اراضی اداره کل با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری ضابطین دادگستری در موارد متعددی تصرفات غیرمجاز احداث شده در اراضی دولتی محدوده و حریم شهرهای جنوب استان به ویژه چابهار را با استفاده از ماشین‌آلات تخریب کردند که در نتیجه این اقدامات اراضی دولتی با مساحت ۳۸۵ هکتار و ارزش تقریبی بیش از شش هزار میلیارد ریال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

 عبدالباسط بلوچی افزود: تصرف بی‌رویه اراضی دولتی حاشیه شهرها موجب ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی می‌شود که این موضوع خود تبعات منفی امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و... را به دنبال دارد.

 وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از اراضی دولتی و عمومی جزو وظایف ذاتی و سازمانی ادارات کل راه و شهرسازی است، ضمن تأکید بر تأمین مسکن مناسب و ساماندهی متصرفان واجدالشرایط  فاقد مسکن، به متصرفان سودجو هشدار داد: هیچ تخلفی در زمینه تعدی به اراضی دولتی و ملی متعلق به عموم، از چشم مراجع قضایی و دستگاه‌های متولی اراضی دور نخواهد ماند و به فوریت با سودجویان و متصرفان غیرقانونی برخورد خواهد شد.

نظر شما