شناسهٔ خبر: 45166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای استان مرکزی طی سه سال گذشته

جلسه مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تشریح عملکرد بیش از دو سال خود گفت: طی سه سال گذشته به طور میانگین ۱۳ درصد در تلفات جاده‌ای کاهش داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، غلام عباس بهرامی‌نیا در جلسه تودیع که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سالن جلسات اداره کل راهداری در شهر اراک برگزار شد، افزود: ظرف سال‌های ۹۲ تا ۹۶ تلفات جاده‌ای استان به طور میانگین از ۵۱۰ به ۴۳۰ نفر رسیده است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی تحلیل تصادفات خبر داد و گفت: در این بانک اطلاعات تصادفات تحلیل شده است تا بتوان با استفاده از این اطلاعات و آمار نقشه راه برای کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشیم.

وی همچنین از کاهش تصادفات عابران جاده‌ای خبر داد و عنوان کرد: با آموزش‌هایی که در مدارس انجام شد و روند اصلاح برخی معابر؛ این تصادفات کاربران جاده‌ای روند کاهشی یافته است.

بهرامی‌نیا با بیان اینکه استان مرکزی هشتمین استان از لحاظ حمل بار است تصریح کرد: علیرغم اینکه در طی سال گذشته استان در بحث حمل کالا افزایش کرایه را شاهد نبودیم اما با کنترل دروازه‌ای و حمایت‌هایی که دستگاه‌های دیگر داشتند حمل فرار کنترل شد و افزایش درامد و تناژ داشتیم.

وی نوسازی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس، افزایش مجتمع‌های خدمات رفاهی از ۱۴ به ۲۲ مجتمع، بهره‌برداری از پلیس‌راه دلیجان-اصفهان در کیلومتر پنج و اصلاح شیب شیروانی ۱۲۴ کیلومتر از راه‌های استان را بخشی از اقدامات سه‌ساله عنوان کرد.

گفتنی است در مراسم تودیع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی که با حضور مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد از زحمات ۳۳ ماه مهندس بهرامی نیا تقدیر و تشکر شد.

نظر شما