شناسهٔ خبر: 45191 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی خبر داد:

سرعت غیرمجاز؛ بیشترین تخلف حادثه‌ساز رانندگان در داخل شهرها و جاده‌ها

تصادف رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از بین ۱۲۷ مورد تخلف حادثه ساز که شامل نمره منفی هستند در ٦ ماه نخست امسال تعدادی از این تخلفات به معابر درون شهری اختصاص داشته است که از این بین رتبه اول همچنان به سرعت غیرمجاز اختصاص دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: رتبه دوم تخلفات حادثه ساز درون شهری، به عبور از محل ممنوع، رتبه سوم به عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی و رتبه چهارم به دور زدن درمحل ممنوع اختصاص دارد.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهورناجا ادامه داد: همانطور که هموطنان می دانند، این نوع تخلفات حادثه سازعلاوه برجریمه ریالی، به صورت سیستمی هم در جدول نمرات منفی آنها لحاظ می شود.

سرهنگ کرمی اسد افزود: نمره منفی این تخلفات، متناسب با نوع وسیله نقلیه، اعمال می شود به این معنا که نمره منفی چنین تخلفاتی برای خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر از خودروهای شخصی است.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: تجاوز ازسرعت مجاز، رتبه اول را در فراوانی تخلفات حادثه ساز جاده ها دارد. همچنین رتبه دوم مربوط به سبقت غیرمجاز( ویژه معابر برون شهری) ، رتبه سوم، تجاوز به چپ از محور راست و رتبه چهارم عبور از محل ممنوعه است.

کرمی اسد افزود: عمده تخلفاتی که در معابر برون شهری اتفاق افتاده، توام با تصادف خواهد بود. طبق تحلیل های کارشناسان پلیس؛ سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از محور راست، بیشترین و مهم ترین عامل تصادفات خطرناک بوده که تعدادی از هم وطنان همچنان نسبت به آن بی توجه بوده اند.

نظر شما