شناسهٔ خبر: 45210 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در بازدید از متروی شهر جدید هشتگرد بیان کرد:

تکمیل پروژه قطار برقی هشتگرد در اولویت اقدامات استان است/ تلاش برای بهره‌برداری از ایستگاه مترو تا بهمن‌ماه

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: در تلاش هستیم تا ایستگاه متروی شهر جدید هشتگرد در استان البرز تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حبیب الله طاهرخانی روزیکشنبه در بازدید از مترو شهرجدید هشتگرد افزود: هدف ازاین بازدید رفع معارضان این مسیر برای راه‌اندازی سریع این خط ریلی است .

وی گفت: راه‌اندازی این خط با توجه به وجود معارض دچار مشکل شده که امیدواریم در اسرع وقت با پیگیری‌ها و نشست‌های با استاندار البرز این مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه این پروژه اولویت استان البرزو شرکت عمران شهرهای جدید کشور است، اعتبار لازم از خزانه تحویل گرفته‌ایم و تجهیزات و تامین سیگنالینگ آن انجام شده است .

استاندار البرز نیز دراین بازدید گفت: در بحث معارض این پروژه سه نقطه پل حصارک، دانشگاه خوارزمی و زیرگذر بهارستان تنگناهایی وجود داشت که نشست هایی با مدیران کل وشهرداران انجام شد ومسائل مطرح شد که یکی از آنها تعیین ایستگاه بود‌.

محمدعلی نجفی افزود : تعیین ایستگاه به نظر فنی شرکت و مشاور و شورای ترافیک واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هشتگرد مشکل خاصی وجود ندارد وتنها تامین مالی وتقویت آن وجود دارد که آنهم از طریق سازمان برنامه ریزی کشور دنبال خواهد شد.

نجفی گفت: ما معتقدیم این پروژه بزرگ کشوری بوده و اهمیت خاصی برای شهر تهران والبرز دارد و طبق نطر کارشناسان۳۰ الی ۳۵ درصد بار ترافیکی را کاهش خواهد داد ، ضمن اینکه دیگر هزینه های جانبی، آلودگی و ترافیک سنگین نیز با راه اندازی این پروژه عظیم حل خواهد شد.

وی اظهار داشت : طی چند ماه آینده کار این پروژه با مساعدت وزارت راه وشهر سازی و شرکت عمران و شورا وشهرداران وفرمانداران به اتمام خواهد رسید و از بار ترافیکی ومشکلات کاسته خواهد شد.
ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد یکی از بزرگترین ایستگاه های کشور است که کار اجرایی آن رو به اتمام است و در مسیر خط ریلی ۲۵ کیلومتری گلشهر به هشتگرد قرار دارد.

نظر شما