شناسهٔ خبر: 45236 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش نسبی دما در نوار شمالی و در سواحل غربی و مرکزی خزر/ آسمان تهران نیمه ابری است

هوا شناسی - ابری روز چهارشنبه هفته جاری با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی جو، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، در سواحل غربی و مرکزی خزر، ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی و هواشناسی، امروز در بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام و اوایل شب در استان‌های قزوین، البرز و تهران رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این موج اوایل وقت روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده وزش باد می‌شود و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

روز سه‌شنبه فقط در سواحل غربی خزر و ارتفاعات شمال غرب، رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی جو، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، در شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

امروز وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در گیلان و اردبیل تداوم دارد و از اواخر وقت از شدت وزش باد در این مناطق کاسته می‌شود.

به سبب وجود گردوخاک روی کشور عراق در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور گردوغبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.  

آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پنجم آبان‌‌ماه ۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۲ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۹۷.۳ درصد بارش سال گذشته است. بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زارعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان ۷ میلی‌‌متر بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما