شناسهٔ خبر: 45262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل مطرح شد:

بازدارندگی از خطرات با اجرای مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان

سمینار مشاور عالی و رئیس شورای راهبردی موسسه آموزشی تحقیقاتی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پایدارسازان کشور بر لزوم اجرای مبحث ۲۱ مقررات ملی در ساختمان‌های کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین رجبی در حاشیه برگزاری سمینار پدافند غیرعامل که با موضوع مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان و در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در این سمینار که طی ۶ ساعت برگزار شد به کلیات و اهمیت پدافند غیرعامل، ملاحظات و الزامات و کارکردهای آن در مقررات ملی ساختمان و الزامات معماری در این حوزه پرداخته شد.

وی در خصوص سایر مباحث مطرح شده در این سمینار اظهار کرد: خطرات ناشی از انفجار در ساختمان‌ها، مشخصات مصالح، معرفی سیستم‌های سازه‌ای مناسب در برابر انفجار و پرسش و پاسخ تخصصی از دیگر بخش‌های مهم این سمینار بود.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: در حوزه دفاعی هر کشوری برای دفاع از خود باید نقاط هدف، تهدیدها و سیستم‌های دفاعی در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای تعریف کند که موجب بازدارندگی شود.

رئیس شورای راهبردی موسسه آموزش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران کشور ادامه داد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل در مبحث ۲۱ ساختمان که بسیار حائز اهمیت نیز هست پرداختن به این مسئله ضروری است.

نظر شما