شناسهٔ خبر: 45270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه / تلاش برای افزایش اعتبار پروژه در بودجه سال ۹۷

خط آهن ريل مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل گفت: در این بازدید افزایش اعتبار راه آهن اردبیل - میانه در بودجه ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت که دکتر حاجی محمدی این پروژه را از اولویت¬های شبکه ریلی کشور بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی در سفر به استان اردبیل از پروژه راه آهن اردبیل-میانه بازدید کرد. 

در حاشیه این بازدید مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل گفت: علی اکبر حاجی محمدی در این بازدید در رابطه با افزایش اعتبار راه آهن اردبیل - میانه در بودجه ۹۷  تاکید کرد که سازمان برنامه و بودجه با نگرش افزایش اعتبارات به این پروژه توجه کرده است. 

علی کاظمی افزود: همچنین تامین قسمتی از مطالبات پیمانکاران راههای شریانی استان و پروژه هایی که در پیوست ۱ قانون بودجه قرار دارند از دیگر مسائلی بود که دکتر حاجی محمدی در رابطه با انجام آن قول همکاری و مساعدت داد.

وی راه آهن اردبیل-میانه را یکی از پروژه­های با اهمیت در کشور عنوان کرد و یادآور شد: این خط ریلی به طول ۱۷۵ کیلومتر  با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی در حال اجرا است که تا کنون ۴۴۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

کاظمی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را حدود ۸۷ میلیارد تومان عنوان کرد که از این رقم حدود ۵۰ میلیارد تومان آن از محل اوراق اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده است و برای اتمام آن به مبلغی معادل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل ادامه داد: در چشم انداز توسعه شبکه ریلی کشور اتصال استان اردبیل به راه آهن در اولویت قرار دارد که با توجه به راهکارهای اندیشیده شده در رابطه با تامین مالی این پروژه با سرعت در حال ساخت است. /

نظر شما