شناسهٔ خبر: 45272 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در شرکت راه‌آهن برگزار شد؛

آغاز اجلاس پنج جانبه کارگروه کریدور خلیج فارس- دریای سیاه/ توجه به موقعیت استراتژیک ایران برای جابه‌جایی بار و مسافر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب

جلسه اجلاس کارگروه حمل‌و‌نقل بین‌المللی کریدور (جنوب- غرب) لحظاتی پیش با حضور نمایندگان راه ‌آهن ایران، آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین آغاز به کار کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس دریای سیاه (جنوب- غرب) طی دو روز مورخ ۹ و ۱۰ آبان صبح امروز در تهران آغاز شد. 

حسین عاشوری عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن و رئیس کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی شرکت راه‌آهن در خصوص برگزاری این اجلاس پنج جانبه گفت: امروز اولین اجلاس کارگروه کریدر جنوب- غرب به عنوان کریدوری که زمینه اتصال خلیج فارس به دریای سیاه و کشور‌های اوپایی را ایجاد کرده، برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه این کریدور امکان جابه‌جایی بار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و هند از طریق ایران و در ادامه آذربایجان به گرجستان و همچنین از گرجستان به دریای سیاه، اوکراین و لهستان و سایر کشور‌های اروپایی را فراهم می‌آورد، خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران، در دوران صفویه از این مسیر به عنوان جاده قدیم ابریشم برای جابه‌جایی بار و مسافر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب استفاده می‌شد. 

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن تاکید کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور کریدور‌های مختلفی در مسیر‌های شمال به جنوب و شرق به غرب راه‌اندازی کرده و در همین راستا فعال‌سازی کریدور جنوب - غرب را نیز به عنوان یکی دیگر از این اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است. 

رئیس کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی راه‌آهن با اشاره به امضای توافق نامه فعال‌سازی کریدور جنوب غرب در دو ماه پیش توسط روسای راه‌آهن‌های کشور‌های ایران، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان بیان کرد: پیرو این توافق‌نامه امروز اجلاس کارگروه مرتبط با این کریدور برای تسهیل دستورالعمل‌ها، چگونگی بازاریابی و روش‌های توسعه حمل بار در این مسیر برگزار می‌شود و در روز دوم این اجلاس نیز به جلسه اعضای این کارگروه با تجار کشور‌های نامبرده و سایر کشور‌های اروپایی می‌پردازند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۶ 0 0

    تنوع سازی کریدورهای ترانزیتی باعث مصونیت کشور و پیشرفت ایران میشود.اینکه ما حداقل بیش از دو سه مسیر اتصالی به اروپا داشته باشیم باعث خواهد شد. دراینده هیچ کشوری نتواند ایران تحت تاثیر بگذارد یک بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.
                                

نظر شما