شناسهٔ خبر: 45345 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

درفشی؛

مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور

مسکن روستایی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور زیرپوشش ساخت، مقاوم سازی و بازسازی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی درفشی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهرستان جویبار اظهار کرد: امسال چهار هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است.

وی گفت: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

درفشی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی را بر عهده دارد، گفت که سالانه بین ۵ تا ۱۰ هزار واحد مسکونی از طریق منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) برای خانواده‌های محروم ساخته می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برای افتتاح چند واحد مسکونی خانوار‌های دارای دو معلول به جویبار سفر کرد، افزود: ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول با همکاری خیرین، بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال انجام است.

وی تعداد واحد‌های مسکونی تحویل شده به خانوار‌های دارای معلول در مازندران را حدود ۲۶۰ واحد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با حضور معاون بنیاد مسکن، واحد مسکونی ساخته شده برای خانواده دو معلول در روستای 'شورکا' جویبار بهره برداری شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن مازندران در مراسم بهره برداری از این واحد با بیان اینکه ۱۲۸ خانواده با دو معلول در استان فاقد مسکن بودند، گفت: با تفاهم نامه ۵ جانبه بین بنیاد مسکن، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، راه وشهرسازی و مجمع خیرین اقدامات خوبی در ساخت مسکن محرومین انجام شده و تا کنون ۹۰ واحد ساخت آن به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

علیرضا قلی نژاد اعتبار ساخت این واحد‌ها را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از تفاهم نامه ساخت مسکن برای ۳۷ خانواده دارای دومعلول در استان آغاز شده بود، اظهار داشت: احداث مسکن برای حدود ۴۰۰ خانواده دارای معلول در استان مازندران درحال اقدام است./

نظر شما