شناسهٔ خبر: 45422 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی شش‌ماهه نخست امسال صورت گرفت:

رشد ۲۶ درصدی صدور گواهینامه دریانوردی در اداره کل بنادر مازندران

سعيد كيا كجوري معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۲۶ درصدی صدور گواهینامه دریانوردی در واحد آزمون و اسناد اداره کل طی شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیاکجوری با تشریح عملکرد قسمت آزمون و اسناد اداره کل در سال جاری گفت: با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته در بخش صدور اسناد دریانوردان و تأکید سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ارائه خدمات مطلوب‌تر به دریانوردان، عملکرد قسمت آزمون و اسناد اداره کل در بخش صدور گواهینامه دریانوردی در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی به ۷۶۴ فقره افزایش یافته است.

 وی بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد ۹۷۶ گواهینامه سلامت پزشکی توسط پزشکان معتمد این اداره کل صادر شده است.

 کیاکجوری افزود: طی شش‌ماهه اول امسال در بخش برگزاری آزمون‌های دریانوردی بر اساس شاخص نفر آزمون نیز با رشد ۶۲ درصدی مواجه بوده‌ایم که این امر رضایت ۹۵ درصدی ارباب‌رجوع را در پی داشته است.

 معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر مازندران یادآور شد: در بخش نظارت بر مراکز آموزشی، تعداد بازدیدهای حین دوره و ادواری از ۳۳ بازدید به ۹۴ بازدید افزایش یافته است که این تعداد بازدید مربوط به ۱۰۵ دوره آموزشی برگزار شده توسط مؤسسات آموزش دریانوردی می‌باشد که با رشد ۱۸۵ درصدی روبرو بوده است.

 وی افزود: همچنین طی شش‌ماهه اول امسال، ۴۵ مجوز برگزاری دوره آموزشی دریانوردی در رسته‌های عرشه و موتور، جانبی و صیادی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برای مراکز آموزشی تحت نظارت استان صادر شده است.

 گفتنی است در حال حاضر ۷ مرکز آموزش دریایی معتبر در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز آموزشی دریایی شامل دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، مرکز آموزش تخصص‌های دریایی شرکت ملی نفت‌کش محمودآباد، دانشکده علوم دریایی دانشگاه صنعت نفت محمودآباد و همچنین دو مرکز آموزشی بخش خصوصی از اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی دریانوردی را دریافت نموده‌اند.

نظر شما