شناسهٔ خبر: 45475 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به منظور تسهیل ترافیک در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی یک تقاطع غیر همسطح جدید در پیشرفته‌ترین بندر تجاری ایران

بازدید عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر تجاری ایران با حضور معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی، این پل سه دهانه با طول کل ۱۰۵ متر قرار است طی مدت ۲۲ ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در قالب این پروژه، علاوه بر ساخت تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به این پل سه دهانه به طول ۱۰۰۰ متر برای تردد کامیون‌ها و همچنین ۵۵۰ متر خط ریل برای تردد واگن‌های باری نیز احداث شود.

اللهیار هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با درب اصلی ورود و خروج بندر و همچنین تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج‌فارس به عنوان زون نفتی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.

وی تفکیک ترافیک ورودی اراضی پشتیبانی از ترافیک کامیون‌ها عبوری به مقصد اسکله‌ها و محوطه‌های اطراف آن به عنوان هدف مهم احداث این پل تقاطع غیرهمسطح برشمرد.

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ این پروژه را رقمی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عباس کمالی معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز طی اظهاراتی کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا از جمله مزایای اجرای این مسیر جدید دسترسی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور دانست.

وی اضافه کرد: در قالب مطالعات کامل صورت گرفته، ساماندهی مسیرهای داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی (اعم از جاده و ریل) و همچنین مسیرهای ورودی و خروجی این بندر با ایجاد و توسعه شریان‌های بندری و ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به جابجایی سالیانه بالغ بر ۷۰ میلیون تن محموله‌های تجاری و تردد روزانه بالغ بر شش هزار کامیون و خودرو سواری در جاده‌های داخلی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: ترافیک موجود در این بندر نه تنها موجب بروز مشکلاتی برای فعالیت‌های عملیاتی و خدمات‌رسانی شده است بلکه آثار نامطلوب آن به جاده‌ها به عنوان زیرساخت و سرمایه کشور نیز کشیده می‌شود که یکی از بارزترین آن می‌تواند وقوع تصادفات رانندگی است.

نظر شما