شناسهٔ خبر: 45528 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی:

توان تمام شرکت‌های راهسازی در نمایشگاه حمل‌ونقل به نمایش گذاشته می‌شود

علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، اظهار داشت: ضمن حضور در نمایشگاه، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راهسازی شود.

علی آزاد در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي در خصوص حق تقدم راهداری بر راه‌سازی در زمان شرایط بحرانی بودجه به ضرب‌المثل «قاچ زین را بچسب، اسب‌سواری پیشکش» اشاره کرد و گفت: ارزش دستاوردهای کشور در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است و با توجه به همین مسئله در شرایط بحرانی بودجه، ابتدا باید از سرمایه‌ها و داشته‌های خود نگهداری شود و این مقدم بر احداث زیرساخت‌های و نیازها است.

تقدم راهداری بر راه‌سازی در شرایط بحرانی بودجه

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه کشور در حد استاندارد‌های جهانی ساخته شده است اما مسئله مهم حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها و در درجه دوم احداث زیرساخت‌های توسعه موردنیاز است.

 دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با اشاره به توان راه‌سازی ایران گفت: برای ارزیابی جایگاه راه‌سازی ایران باید از قرن بیستم تا امروز مرور شود به‌طوری‌که در اوایل قرن بیستم تردد در مسیر تهران-تبریز ۱۳ روز، تهران-مشهد ۱۴ روز و تهران-بوشهر ۳۴ روز به طول می‌انجامید؛ اما امروز ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه، ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی،‌۹۰ هزار کیلومتر راه روستایی،‌۱۱ هزار کیلومتر،‌۲۵۰ کیلومتر مترو،‌۷۰ فرودگاه، بندر و اسکله در دست بهره‌برداری قرار دارد و این دستاوردهای دولت، سازمان برنامه، مشاوران و پیمانکاران است.

آزاد با بیان اینکه «وزارت راه به دلیل ساخت و توسعه زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی کشور، مؤثرترین نهاد در زمان بحران کشور بوده است» تصریح کرد: تمام انسان‌های فداکار، سخت‌کوش و پرتلاش در حوزه راهداری و راه‌سازی با کمترین توقع و تلاش بسیاری از این دستاورد‌ها را به وجود آورده‌اند. پس باید بودجه لازم برای حفظ و نگهداری از سرمایه‌های کشور در نظر گرفته و توسعه زیرساخت‌ها در اولویت بعدی منظور شود.

وزارتخانه راه و شهرسازي تفکیک شود

آزاد با تأکید بر اینکه «وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود» خاطرنشان کرد: راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند، لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد.

دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران با اشاره به تفکیک نمایشگاه راه و شهرسازی و ایجاد نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت: شرکت‌های راه‌سازی ایران علاوه بر آشنایی از فناوری‌های نوین این حوزه، از نظر مهارت طراحی و احداث نیز دست‌کمی از شرکت‌های بین‌المللی ندارند. ازاین‌رو ضمن حضور در نمایشگاه، توان تمام شرکت‌های راه‌سازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راه‌سازی شود.

دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر طی سه روز با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی حمل‌ونقل شامل شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاران و صنایع وابسته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود./

نظر شما